در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش آموزش و پرورش به تعیین تکلیف مدارس استیجاری

مدیر کل دفتر امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف مدارس استیجاری توضیح داد.

واکنش آموزش و پرورش به تعیین تکلیف مدارس استیجاریمنصور اردستانی مدیر کل دفتر امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت مدارس قلع و قمعی در کشور اظهار کرد: در کل کشور با مشکل مدارس قلع و قمعی مواجه هستیم، اما عمده مشکلات و حساسیتمان مربوط به شهر تهران است که ۷۰ مدرسه خلع یدی دارد، موضوعی که مشکلاتی عدید‌ه‌ را در حوزه تعلیم و تربیت متوجه جامعه کرده است.

وی ادامه داد: تدابیر قانونی و راه حل‌هایی برای جلوگیری از مشکل انحلال مدارس در نظر داریم تا با مدیریت فضا‌های آموزشی در اول مهر دانش‌آموزان بدون کلاس درس نباشند.

اردستانی با اشاره به اینکه ۶۰ مدرسه استیجاری داریم که پیگیر اختلافات ملکی آن‌ها هستیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما به بنیاد شهید مربوط بوده که این اختلافات در تهران و شهرستان‌های اطراف آن مشکل ساز شده و با توجه به حساسیت و مشکلات فضای آموزشی که در این مناطق داریم شرایط دشواری را ایجاد کرده است.

مدیر کل دفتر امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از مجموع ۳۰ ملک اختلافی ۱۳ فقره خلع ید دارند که پیگیر اجرای آن هستیم که یا آموزش و پرورش را خلع ید کنند یا با قیمت روز و متناسب با کاربری مورد نظر به فروش برسد که در این زمینه به هیچ عنوان هزینه‌ای بیش از کاربری مدرسه و جایگزینی آن با کاربری مسکونی نخواهیم داشت چرا که این فضا‌ها به عنوان فضای آموزشی به کار گرفته می‌شوند و مجوز آن‌ها هم بر همین این اساس است.

تدوین دستورالعمل حل اختلافات ملکی آموزش و پرورش

وی از تدوین دستورالعمل چگونگی حل اختلاف خلع ید خبر داد و گفت: به فراخور شرایط استان راهکار‌هایی برای حل مشکل اختلافات ملکی در نظر داریم که به زودی دستورالعمل آن تصویب و ابلاغ خواهد شد.

اردستانی درباره پیگیری وضعیت مدارس در شهر تهران تصریح کرد: برای تامین اعتبار تملک مدارس استیجاری از طریق سازمان مدیریت پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با قیمت روز و کاربری مدرسه این مدارس خریداری شود.

مدیر کل دفتر امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: جلسه‌ای هم استاندار تهران با دادگستری مبنی بر اجازه اجرای احکام صادر شده برای مدارس قلع و قمعی داشته است و با توجه به اینکه پلمپ مدرسه پیامد‌های اجتماعی در پی دارد، قرار بر این است تا این موضوع در تصمیمات لحاظ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار