افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه/ سرعت وزش باد در زابل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سه شنبه سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه/ سرعت وزش باد در زابل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیدمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  همان‌طور که انتظار می‌رفت امروز بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا ساعت ۷:۳۰ صبح در ایستگاه زابل به ۲۵ متر بر ثانیه معادل ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گرد و خاک شد و دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به پنج هزار متر کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به سبب وزش باد و گردوخاک غلظت ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون در هوای زابل نیز تا صبح امروز به حدود ۲ برابر حد مجاز رسید.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان تا آخر هفته در نواحی شمالی ادامه دارد به طوریکه تا پنج شنبه وزش باد شدیدتر خواهد شد.

دیانتی تصریح کرد: انتظار ما اینست که بیشینه سرعت وزش باد در این مدت به ۸۰ تا ۹۵ و گاهی بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و گردوخاک حاصل، دید افقی کیفیت هوا را به شدت کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط در نقاط مستعد بویژه محور‌های مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستانسبب وقوع توفان گرد و خاک نیز خواهد شد که پیامد آن علاوه بر کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا، اختلال جاده‌ای است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستانخاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزش این باد و توفان شدید منجر به تشکیل توده گرد و غباری و نفوذ آن به مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی‌تر این استان شود.

انتهای پیام/ع

وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار