شبکه قرآن و معارف سیما برای تابستان ۹۸ چه برنامه‌هایی دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با حضور در برنامه زنده «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما به تشریح برنامه‌های تابستانه این شبکه پرداخت.

تابستانی داغ با ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیمابه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با حضور در برنامه زنده «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما از تشکیل دو ستاد «انس با قرآن کریم» و «انعکاس فعالیت‌های طلاب» ویژه ایام تابستان در این شبکه خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع انس با قرآن کریم و برنامه سازی پیرامون آن گفت: طرح‌های ملی و قرآنی رسانه ملی که با همت شبکه قرآن و معارف سیما دوازده دوره آن طی سال‌های اخیر برگزار شده است، امسال نیز با عنوان «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» و با محوریت حفظ جزء سی ام قرآن کریم در این شبکه و دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌شود.

عرفاتی بیان کرد: این برنامه همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۱۸ تا ۱۹ به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و در زمان‌های مختلف از شبکه‌های صدا و سیما تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد. ضمن آنکه با همکاری معاونت امور استان‌های رسانه ملی، هر روز ارتباط‌های زنده با استودیو‌های شبکه‌های استانی برقرار می‌شود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما گفت: پوشش و انعکاس فضای میدانی تجمع قرآنیان در استان‌های مختلف کشور از دیگر برنامه‌ها با محوریت انس با قرآن کریم می‌باشد که مخاطبان می‌توانند همه روزه شاهد پخش آن از این شبکه باشند.

عرفاتی افزود: برنامه «مدرسه حفظ» با هدف آموزش آسان حفظ جز سی ام قرآن کریم همه روزه ساعت ۸ صبح و برنامه «شمسه» نیز به عنوان مجله آموزشی صوت و لحن، روخوانی و روانخواهی و مفاهیم قرآن کریم روز‌های جمعه ساعت ۱۵ از دیگر برنامه‌های ستاد انس با قرآن کریم در تابستان امسال است.

وی از پخش سری جدید برنامه «ستاره ها» با هدف معرفی نخبگان قرآنی کشور به جهت الگو پذیری برای جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: این برنامه از این هفته در روز‌های پنجشنبه و جمعه به روی آنتن می‌رود. همچنین برنامه «نوگلان قرآنی» در ایام تابستان برای رده سنی کودکان در نظر گرفته شده است.

در ادامه عرفاتی از تشکیل ستاد دوم برنامه‌های تابستانی با محوریت انعکاس و رسانه‌ای کردن فعالیت‌های تبلیغی طلاب خبر داد و بیان کرد: با توجه به هجمه‌های گسترده‌ای که رسانه‌های بیگانه به جهت تخریب روحانیون به عنوان پرچم داران انقلاب به راه انداختند، شبکه قرآن و معارف سیما به نوبه خود وظیفه دارد که فعالیت‌های گسترده خدماتی این طلاب را به تصویر بکشد.

سرپرست شبکه قرآن، پایگاه اطلاع رسانی این شبکه را فضایی برای ارسال ویدئو‌های جذاب از فعالیت‌های تبلیغی و خدمت رسانی طلاب معرفی کرد و گفت: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت شبکه به نشانی www.qurantv.ir ویدئو‌های خود را برای ما ارسال کنند و در برنامه‌های این شبکه مشارکت کنند.

عرفاتی به پوشش جشن‌های تابستانی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه جشن‌های دینی پیش رو مانند دهه‌های کرامت، امامت و ولایت، شبکه قرآن و معارف سیما پوشش رسانه‌ای و انعکاس آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در پایان از برگزاری جشنواره‌ای با عنوان غدیر خبر داد و گفت: تابستان امسال جشنواره‌ای در ایام عید غدیر و دهه کرامت طراحی شده است که مخاطبین ارجمند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این شبکه از کم و کیف این جشنوراه خبردار و با شرکت در آن از جوائز نفیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار