دستگیری رئیس موسسه غیرقانونی صدور مدارک تحصیلی جعلی در استان مرکزی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری رئیس موسسه غیرقانونی صدور مدارک تحصیلی جعلی خبر داد.

دستگیری رئیس موسسه غیرقانونی صدور مدارک تحصیلی جعلی استان مرکزیسرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اعلام دستگیری رئیس موسسه غیرقانونی صدور مدارک تحصیلی جعلی استان مرکزی گفت: چندی پیش با اعلام گزارشی به پلیس فتا استان در خصوص تخلف صورت گرفته در امتحانات پایان ترم در یکی از موسسات آموزش عالی، تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس با هماهنگی با مرجع قضائی، برای بررسی موضوع آغاز شد.

سرهنگ آنقی افزود: در مراحل تحقیقاتی پلیس مشخص شد که برخی از افراد اعلام شده از سوی یکی از موسسات آموزش عالی واقع در شهر اراک، در محل برگزاری آزمون حضور ندارند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی و اقدامات فنی بعمل آمده مشخص شد فردی با استفاده از مدارک جعلی، در شهر اراک از سال ۹۶ به صورت غیر قانونی و بدون اطلاع وزارت علوم و با سوء استفاده از امضاء الکترونیکی مدیران قبلی موسسه فعالیت غیرقانونی داشته و اقدام به صدور مدرک تحصیلی جعلی برای افراد می‌کند.

متهم پس از اعتراف به مراجع قضائی معرفی شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضایی بعمل آمده، متهم به پلیس فتا احضار و پس از اعتراف به صدور مدارک تحصیلی جعلی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به ادامه دار بودن تحقیقات پلیس در این پرونده بیان کرد: هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد.

سرهنگ آنقی از مردم خواست قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجهی از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما، گزارش دهند.


انتهای پیام / ج

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.