ابراز تردید مجدد وزیر دفاع سابق آمریکا درباره ادعای ترامپ

لئون پانتا در مصاحبه‌ای بار دیگر درباره ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توقف حمله به ایران تنها ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آن، ابراز تردید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لئون پانتا، وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه‌ با روزنامه آلمانی اشپیگل درباره ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه حمله به سه نقطه در ایران را ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آن متوقف کرده، بار دیگر ابراز تردید کرد.

او گفت: اگر اتفاقی که افتاده همین باشد با وضعیت ناکارآمدی مواجه هستیم. نمی‌توانم تصور کنم که وزارت دفاع برنامه‌ای برای حمله به اهداف مشخصی داشته باشد و شمار قربانیان ناشی از هدف قرار دادن آن مواضع را مشخص نکرده باشد.

وزیر دفاع سابق آمریکا تصریح کرد: این موضوع باید در نخستین رایزنی‌ها مشخص‌ شده باشد. اگر این بحث‌ها انجام نشده و رئیس‌جمهور فقط ۱۰ دقیقه قبل از شروع حملات از تلفات آن آگاه شده، حتما اشکال وحشتناکی در فرایندهای تصمیم‌گیری کاخ سفید وجود دارد.

او پیش از این نیز با انتقاد از ادعای ترامپ در زمینه حمله به ایران و سپس لغو آن در لحظات پایانی گفت، بعید می‌داند که درباره این تصمیم مهم بحث و بررسی خاصی صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار