برنامه عصر جدید هم به کمک پسران پارکور دهدشت نیامد

پسران پارکور دهدشت از سال ۹۲ تاکنون با کمترین امکانات و تجهیزات بدون هیچ حمایتی ورزش می‌کنند و حضور این ورزشکاران جوان در برنامه عصر جدید هم نتوانست کمکی به رفع مشکلات‌شان کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،ورزش پارکور را عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین، کارآمدترین، کاربردی‌ترین، آسان‌ترین و ساده‌ترین شیوه حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد تعریف کرده‌اند.

در پارکور موانع و مسیر از قبل تعریف شده نیستند و این فرد است که تصمیم می‌گیرد با استفاده از توانایی‌های خود از کدام مسیر برود و از کدام شیوه حرکتی برای عبور از موانع استفاده کند و از سویی در پارکور فرد به هیچ وجه دنبال موانع نمی‌گردد و این مسیر است که موانع را در مقابل راه فرد می‌گذارد.

در مورد تاریخچه پارکور هم گفته‌اند این ورزش از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته است و کسانی را که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند تراسور «traceur» نامیده‌اند.

در سال‌های اخیر پارکور به صورت رسمی به صحنه بین‌المللی وارد شده و طرفداران بسیار زیادی را در کشور‌های مختلف به خود جلب کرده است که کشور ایران نیز از این موضوع مستثنی نبوده و این ورزش علاقه‌مندان بسیاری را در میان جوانان کشورمان پیدا کرده است.

اما ورزش پارکور به قلب مناطق محروم کشور نیز نفوذ کرده است پسران پارکور دهدشت را می‌توان نمونه‌ای بارز از نفوذ این ورزش به مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور دانست ورزشکاران جوانی که نخستین بار با اجرای حرکات نمایشی در برنامه استعدادیابی  عصر جدید  خود را معرفی کردند.

عصر جدید برنامه‌ای بود که سبب شد پارکورکار‌های جوان و باانگیزه کهگیلویه و بویراحمدی دیده شوند، برنامه‌ای که می‌توانست برای آن‌ها یک سکوی پرتاب باشد سکوی پرتابی که تراسور‌های دهدشتی را از تمام ناملایمت‌ها، سختی‌ها و بی‌مهری‌ها عبور دهد.

پارکورکار‌های جوان کهگیلویه و بویراحمدی با اجرای یک نمایش قابل قبول در برنامه عصر جدید قلب‌های زیادی را از اقصی نقاط کشور پهناور ایران با خود همراه کردند و البته در برنامه عصر جدید هم به آن‌ها وعده‌هایی برای حمایت داده شد، وعده‌هایی که به نظر می‌رسد پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شد.

سید سامان خرسندی عضو تیم پارکور دهدشت گفت: از سال ۹۲ ورزش پارکور را به طور حرفه‌ای شروع کردیم و با همه سختی‌هایی که بر سر راه داشتیم تاکنون این ورزش را ادامه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ نهاد، سازمان و ارگانی از ما حمایت نکرده است، افزود: مدتی می‌آمدند و به ما وعده می‌دادند که به شما کمک می‌کنیم و بعد می‌رفتند و هیچ خبری از آن‌ها نمی‌شد و به نظر می‌رسید که از این وعده‌ها فقط برای پیشبرد کار خودشان استفاده می‌کردند.

این ورزشکار جوان دهدشتی افزود: خیلی جا‌ها پیگیری کردیم، همیشه می‌گویند نامه بنویسید و از این حرف‌ها... ما هم بار‌ها به فرماندار، استاندار و دیگر مسئولان نامه نوشتیم، اما هیچ حمایتی نکردند و البته به ما نه هم نمی‌گویند که تکلیف‌مان مشخص باشد و دیگر پیگیر نشویم.

مسئولانی که فقط حرف می‌زنند

خرسندی با بیان اینکه مسئولان زیاد حرف می‌زنند، اما موقع عمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند، گفت: هیچ مکانی برای ورزش نداریم یا در پارک ورزش می‌کنیم یا در خرابه‌های شهر و یا خیابان... خلاصه اینکه یا روی آسفالت هستیم یا روی موزاییک.

وی با بیان اینکه مدتی نیز در یک زیرزمین ورزش می‌کردیم، ادامه داد: جدیدا در پارک‌ها هم اجازه کار به ما نمی‌دهند و می‌گویند آسیب می‌بینید و برایمان دردسر می‌شود.

این پارکورکار کهگیلویه و بویراحمدی در پاسخ به این سوال که چرا اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه از شما حمایت نمی‌کند؟، گفت: مسئولان ورزش و جوانان شهرستان اصلا ما را نمی‌شناسند و هیچ حمایتی هم نمی‌کنند.

از خرسندی پرسیدیم آیا برنامه عصر جدید سبب تحریک مسئولان شهرستان برای حمایت از شما نشد که وی در پاسخ گفت: بعد از برنامه عصر جدید هم تنها حمایتِ گفتاری انجام شد، در رسانه خودشان را به ما چسباندند بعد موقع عمل که شد همه عقب کشیدند.

وی در مورد وعده‌های به‌پرداخت ملت در برنامه عصر جدید نیز عنوان کرد: همه خوب وعده می‌دهند به پرداخت ملت هم وعده داد، اما حالا که برای پیگیری تماس می‌گیریم جواب‌مان را هم نمی‌دهند.

این ورزشکار جوان البته گلایه چندانی هم از به‌پرداخت ملت ندارد و گلایه‌اش بیشتر از مسئولانی است که نه امکانات و فضایی برای ورزش آن‌ها فراهم می‌کنند و نه حمایت مالی انجام می‌دهند که خودشان دست به کار شوند.

خرسندی با بیان اینکه جزئی‌ترین تجهیزات ورزش پارکور حداقل یک میلیون قیمت دارد، گفت: وسایل و تجهیزات از جمله باکس، تشک ایمنی، پیش تخته و ... را باید با هزینه خودمان تأمین کنیم.

انتهای پیام/پ

عدم حمایت از پارکورکاران دهدشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.