برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در ۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت از شب ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ایام فرخنده دهه کرامت، گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت از شب ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا شام میلاد فرخنده امام رضا(ع) ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌ها و جشن‌های ایام فرخنده دهه کرامت از غروب چهارشنبه ۱۲ تیر ماه و همزمان با آغاز این دهه مبارک در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آغاز می‌شود و تا شامگاه یکشنبه ۲۳ تیر ماه ادامه می‌یابد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مراسم‌ها و جشن‌های دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(س) در روز اول ذی‌القعده آغاز می‌شود و در ادامه هم با ویژه‌ برنامه‌های روز بزرگداشت امامزادگان در ۵ ذی‌القعده، روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) در ۶ ذی‌القعده و ولادت امام رضا(ع) در روز ۱۱ ذی‌القعده همراه است و در طول در این دهه مبارک برنامه‌های ویژه‌ای در ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

احمدزاده افزود: در دهه کرامت کاروان پیاده از نیشابور با محوریت بقاع متبرکه کشور به سمت مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) عازم شد.
 
وی تصریح کرد: در روز جمعه ۲۱ تیر ماه، روز ملی عفاف و حجاب هم برنامه‌های ویژه‌ای در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که با شکوه هرچه‌ تمام برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همایش‌های بزرگداشت امامزادگان در هر شهرستان برگزار می‌شود و در این مراسم‌های باشکوه از اصحاب بقاع متبرکه تجلیل خواهد شد؛ همچنین همایش شاخص استانی‌ای هم با عنوان "ستارگان کرامت" در روز پنجم ذی‌القعده در بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه (ع) کاشمر برگزار می‌شود.

احمدزاده با اشاره به برگزاری کنگره ملی امامزاده غیاث‌الدین محمد(ع) مشهد مقدس در سال گذشته و فراخوان آثار در آن کنگره، افزود: پس از فراخوان، آثار ارزشمندی در قالب‌های شعر، مقاله، دلنوشته و غیره به دبیرخانه این رویداد رسید که این آثار به یک کتاب تبدیل شده و در سیزدهم تیر ماه که همایش بزرگداشت این امامزاده جلیل‌القدر برگزار می‌شود مراسم رونمایی از کتاب این کنگره ملی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: نشست علمی با همکاری بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برای معرفی امامزاده محمد محروق(ع) در نیشابور در روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در این نشست علمی پژوهشگران و محققان برجسته ملی، استانی و شهرستانی حضور می‌یابند و این نشست مقدمه‌ای برای برگزاری یک همایش بزرگ در ماه‌ های آینده برای این امامزاده جلیل‌القدر خواهد بود.
 
انتهای پیام//ف.س

عزیمت کاروان پیاده نیشابور به سمت مشهد در دهه کرامت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.