در جستجوی زندگی بهتر یا کشته شدن بی‌رحمانه؟

بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا شکنجه‌گاه مهاجران است

اوضاع بسیار وخیم مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا شرایط تاسف‌بار و نگران‌کننده‌ای را برای آنان ایجاد کرده است.

بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا شکنجه‌گاه مهاجران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌بی‌سی گزارش داد مسئله مهاجرانی که در بازداشتگاه‌های آمریکا نگهداری می‌شوند بار دیگر در رسانه‌ها مطرح شده است.

بر اساس این گزارش, این بار اعضای دموکرات کنگره آمریکا روز دوشنبه به مرز آمریکا و مکزیک سفر کردند تا خودشان از نزدیک شاهد شرایط مهاجران در این منطقه باشند. در گزارشی که از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شده است نشان‌دهنده شرایط واقعی این مهاجران در این اردوگاه‌هاست.

خبرنگار بی‌بی‌سی گزارش داد در مرز آمریکا، خانواده‌های مهاجران از انتظارات و امید‌های خود در زمان رسیدن به خاک آمریکا می‌گویند. آن‌ها می‌گویند این یک فرصت برای رسیدن به امنیت و پناه گرفتن است. اما اکنون واقعیت بسیار متفاوت است. در داخل تأسیسات بازداشتی که در امتداد مرز قرار دارند، می‌توان شاهد تعداد زیاد این مهاجران در داخل یک بازداشتگاه بود.

الکساندرا اوکازیو کورتز، عضو کنگره آمریکا در سخنانی گفت: «آن‌ها این افراد را داخل یک اتاق قرار می‌دهند که هیچ آبی در آن وجود ندارد و افسران به زنان می‌گویند تا از دستشویی آب بخورند. آن‌ها از توآلت آب می‌خورند».

چندین تأسیسات بازداشتی در مرز وجود دارد. در حالی که مقامات ادعا می‌کنند همه تلاش خود را می‌کنند، اما تعداد افرادی که از کشور‌های آمریکای مرکزی می‌آیند زیاد است. «دولی سویر» یک پزشک که در یکی از این تأسیسات در تگزاس کار کرده، شرایط این تأسیسات را برای کودکان نگران‌کننده توصیف کرده است.

دولی سویر در سخنانی گفت: «حتی مکانی برای شستن دست برای این مهاجران وجود ندارد. حتی آب و غذای کافی برای این مهاجران وجود ندارد. این شرایطی غیرانسانی است و من فکر می‌کنم می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی در دراز مدت شود».

او در گزارشی این تأسیسات را تأسیسات شکنجه توصیف کرده است.

این پزشک افزود: «این که این افراد برای سه هفته نخوابیده‌اند و احساس ترس و وحشت دارند و این که در معرض تجربه‌های منفی قرار دارند به نظر من این شکنجه است».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر این باور است باید سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر مهاجرتی اتخاذ شود تا بتوان جلوی ورود افراد را به آمریکا گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار