شیراز میزبان نشست منطقه‌ای تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده

پنجمین نشست منطقه‌ای تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده در شیراز برگزار می‌شود.

شیراز میزبان نشست منطقه‌ای تشکل‌های اجتماعی زنان و خانوادهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در پنجمین نشست منطقه‌ای تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده گفت: این نشست با محوریت برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی و با هدف تقویت رویکرد‌های مشارکتی ۱۵ تیرماه امسال در شیراز آغاز به کار می‌کند.

وی بیان کرد: این نشست ویژه چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و استاندار فارس افتتاح می‌شود.

دستغیب با بیان اینکه در این همایش ۳ روزه زمینه ارتباط سازمان‌های مردم‌ نهاد با دولت دنبال می‌شود، افزود: انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در این دوره بتوانند در شناسایی  مشکلات زنان و خانواده در شرایط کنونی تلاش کنند و برای توانمندسازی بانوان همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس تاکید کرد: این دوره آموزشی در قالب چهار کارگاه باعنوان اشتغال‌زایی و کسب‌ و کار در حوزه زنان و خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهداشت، سلامت زنان، خانواده و محیط زیست برگزار می‌شود و افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند دارای حداقل دو سال سابقه فعالیت در عرصه جامعه مدنی هستند.

وی تصریح کرد: همه تشکل‌های دارای مجوز فعال در حوزه زنان که از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله فرمانداری، بهزیستی، استانداری و ورزش و جوانان مجوز گرفته‌اند، در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

دستغیب اضافه کرد: استان فارس در مقایسه با دیگر استان‌ها بیشترین تعداد متقاضی را برای شرکت در این دوره داشته است و بیش از ۱۵۰ نفر خواستار حضور در این دوره‌ها بوده اند که از این تعداد ۷۰ نفر دعوت شده‌اند و این دوره‌ها جزء دوره‌های تخصصی محسوب شده  و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که دوره پیشین نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه امور بانوان و خانواده استانداری فارس برنامه‌های مختلفی را در طول سال برای انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه زنان و خانواده برگزار کرده است، اضافه کرد: این دوره از آن رو اهمیت دارد که در آن به مدیران تشکل‌ها آموزش داده می‌شود که چگونه طرح مشترکی را بین تشکل‌های استانی طراحی کنند.

دستغیب اظهار کرد: از آن جا که تسهیلگران در سطح ملی کار کرده‌اند و به مشکلات تخصصی زنان آگاه هستند، می‌توانند در طرح نویسی، تدوین و ارائه پیشنهاد‌های ویژه تشکل‌های غیردولتی برای جذب اعتبار موفق عمل کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: کارگاه‌ها توسط پنج تن از تسهیلگرانی اداره می‌شود که با جامعه مدنی در ارتباط هستند و تخصص آنان در حوزه توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی است.

وی بیان کرد: در فراخوان عمومی این همایش به خیریه‌های فعال در حوزه زنان و خانواده نیز اطلاع‌رسانی شده است و به نظر می‌رسد اگر فرصت بیشتری ایجاد شود انجمن‌ها و تشکل‌ها تمایل برای شرکت در حوزه آموزش‌های تخصصی را داشته باشند.

دستغیب این طرح ملی را آغازی برای ادامه کارگاه‌های تخصصی در استان دانست و افزود: در استان فارس تسهیل گران بسیار خوبی وجود دارد که برای توانمندسازی تشکل‌ها فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، این همایش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس، دفتر امور اجتماعی استانداری فارس، معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، هتل هما و مؤسسه آموزشی سوادآموزی سینا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

برگزاری نشست منطقه‌ای تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار