کاهش نرخ بیکاری با پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری با پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی کاهش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال، با بیان تأثیرات مطلوب پرداخت تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلات، حدود ۶ درصد نرخ بیکاری روستا‌های استان کاهش یافته است.

وی افزود: روستا‌ها کانون توسعه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند و چنانچه بتوان از تسهیلات این حوزه بخوبی بهره گیری کرد، می‌توان گام‌های موثری در این حوزه برداشت.

عباسی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این استان طی سال‌های گذشته تصریح کرد: در این راستا، تسهیلات ارزان قیمت بیشتری به استان اختصاص یافت و هم اینک در کاهش نرخ بیکاری موقعیت بهتری بدست آمده است.

وی، وثیقه بانکی، نبود آشنایی و اطلاعات کافی نسبت به طرح و برخورداری از تسهیلات و کم توجهی به مقوله آموزش از مشکلات اعطای تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، زنجیره‌ای کردن ضمانت‌ها را از راهکار‌های رفع مشکل وثیقه در مناطق روستایی پیشنهاد داد.
عباسی همچنین با اشاره به برخی ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های مرتبط با طرح مشاغل روستایی و عشایری اظهار داشت: چنانچه مصوبات هیات دولت ملاک عمل همه دستگاه‌ها قرار گیرد و از صدور بخشنامه و دستورالعمل‌های بین بخشی پرهیز شود این مشکل برطرف می‌شود.

وی همچنین افزایش اختیارات استانی در حوزه اعطای تسهیلات اشتغالزایی را خواستار شد و گفت: چنانچه این تفویض اختیار انجام گیرد و استان‌ها متناسب با ظرفیت‌های نسبی خود برنامه ریزی کنند اثرگذاری این طرح بیش از پیش می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این استان در حوزه جذب اعتبارات مشاغل پایدار روستایی و عشایری ارائه داد و گفت: ۴ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایری به این استان تخصیص داده شده است که در حدود ۷۰ درصد این اعتبار تاکنون جذب شده است.

سید حفیظ الله فاضلی ادامه داد: در قالب این طرح تاکنون ۸ هزار و ۱۳ طرح در سامانه کارا ثبت شده که از این تعداد ۶ هزار و ۴۵۱ طرح در کمیته‌های فنی بررسی و ارزیابی شد و در نهایت ۳ هزار و ۲۵۷ طرح در سیستم بانکی استان تصویب شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳ هزار و ۲۵۷ طرح مصوب در بانک ها، ۳ هزار و ۱۵۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال عقد قرار شده است.

فاضلی همچنین مجموع اعتبار تخصیص به این استان در قالب طرح مشاغل خانگی را در حدود ۱۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹۴ درصد آن معادل ۱۵۵ میلیارد ریال جذب شده است.

انتهای پیام/خ

کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری در روستا‌های چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.