سهم ۳.۱۱ درصدی همدان در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سهم استان همدان در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی، ۳.۱۱ درصد بوده است.

سهم ۳.۱۱ درصدی همدان در اعطای تسهیلات اشتغال روستاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان گفت: سهم استان همدان در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی کشور ۳.۱۱ درصد  بوده است و تاکنون ۳۵۸ میلیارد تومان اعتبار در دو بخش حمایتی و غیرحمایتی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات در بخش غیرحمایتی مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان و در بخش حمایتی ۹۱ میلیارد تومان است افزود: هنوز سامانه «کارا» برای طرح‌های حمایتی باز است و آمادگی پرداخت تسهیلات برای طرح‌های حمایتی وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سهمیه پرداخت تسهیلات با استان نیست بیان کرد: سهمیه پرداخت از سوی سازمان مرکزی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: باید دستگاه حمایتی طرح‌ها را از سامانه «کارا» تایید کرده و پس از تایید از سوی سازمان مرکزی، تایید پرداخت تسهیلات انجام می‌شود و استان در پرداخت دخیل نیست.

توصیفیان با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و ۷۷۴ طرح با  ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار قرارداد بسته  شده است گفت: از این تعداد  ۷۷۵ طرح  غیرحمایتی با  مبلغ ۲۸ میلیارد تومان و۹۸۲ طرح‌  حمایتی با مبلغ ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۶۰۰ طرح نظارت شهرستانی شده و ۴۵۲ طرح از سوی تیم‌های نظارت مورد ارزیابی قرار گرفته است گفت: هفته آینده مرکز هتلداری و گردشگری استان هم به بهره برداری خواهد رسید .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سند توسعه اشتغال تدوین شده و میزان منابع مالی و میزان اشتعال در شهرستان‌ها نیز مشخص شده است گفت: به لحاظ تسهیلات اشتغال‌زا هیچ مشکلی نیست و منابع اعتباری نیز وجود دارد.

توصیفیان ادامه داد: همه اسامی، مشخصات طرح و تعداد اشتغال متعهد شده در سایت اداره‌کل و وزارتخانه موجود است و هر مرجعی نیاز داشت، می‌تواند اسامی را از سایت بگیرد که این نشان‌دهنده شفافیت و نظارت بر طرح‌ها دارد.

انتهای پیام/ب

 مرکز هتلداری و گردشگری استان  همدان هفته آینده به بهره برداری می رسد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.