نخستین نشست خبری استاندار خراسان رضوی با محوریت دهه کرامت در حضور اصحاب رسانه در حال برگزاری است.

برگزاری نخستین نشست خبری استاندار خراسان رضوی با محوریت دهه کرامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست خبری دهه کرامت در حضور اصحاب رسانه گفت: ۱۲ کمیته برای دهه کرامت در نظر گرفتیم که از این ۱۲ کمیته به دنبال سیره‌ی عملی و کاربردی امام رضا (ع) هستیم.

وی ادامه داد: کمیته ویژه محتوایی، برنامه‌های شاخصی را در نظر گرفته که شامل ۳۰ عنوان سر فصل دارد؛ کمیته ویژه خدمت شهری با ۲۰ عنوان؛ کمیته ویژه رسانه در قالب ۷۲ برنامه؛ کمیته برنامه ملی و بین المللی که بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در کمیته ویژه فرهنگی هنری که از جمله نشست‌ها و مسابقات کتابخوانی با موضوع امام رضا (ع) می‌باشد، هدف ما برگزاری مردمی جشن‌ها بوده است.

رزم حسینی افزود: امسال بر این موضوع تاکید شد و کمیته اصناف با ۲۰ عنوان شاخص برنامه و کمیته بانوان با ۹۷۴ رویداد و ۴۰۰ کارگاه آموزشی در حیطه اختصاصی بانوان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد:کمیته ویژه بقاع متبرکه نیز در نظر گرفته شده که ۱۰ عنوان برنامه داریم؛ کمیته ویژه نیرو‌های مسلح با ۱۲ برنامه و کمیته دینی که برنامه‌های متفاوتی دارد.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با دیدار سه استاندار خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با ریس جمهور گفت: کابینه دوم با محوریت سه استان خراسان برگزار شد.

رزم حسینی افزود: ما باید در همه‌ی ارکان حکومت وحدت اقتصادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست ما در خراسان رضوی مبتنی بر اعتدال و میانه روی در استان می‌باشد، امید است تا با همدلی بتوانیم به منشور اقتصادی دست پیدا کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه مرز استان نیز  با بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز دارای شرایط امنیتی کاملا مناسبی است.

رزم حسینی افزود: کاهش اجتماعات و اعتراضات را با تعامل و تشکیل تشکل‌ها توانستیم تا ۴۰ درصد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: تا اکنون بیش از ۵۴ درصد مصوبات با سفر‌های رسمی رئیس جمهور به استان تحقق پیدا کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تا اکنون ۷۵ معین اقتصاد مقاومتی، کاملا داوطلبانه در معین اقتصاد مقاومتی شرکت کردند که بیش از ۵۰ درصد استان را شامل می‌شود و امید ما بر افزایش این میزان است.

رزم حسینی افزود: کار دیگری که در خراسان رضوی آغاز شد، کلینیک صنعتی است که بیش از ۵۶۹۰ واحد صنعتی استان را دارا است، و از این تعداد ۸۹۰ واحد راکت هستند که در سال ۹۸ حدود ۳۵۰ واحد صنعتی به کلینیک برای عارضه یابی معرفی شدند و پنج مورد خدمات کلینیکی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره با ایجاد چند طرح بزرگ در استان، ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی بر اساس دستور رئیس جمهور در تاریخ ۱۹ تیر سال گذشته کار آغاز شد و کار بسیار بزرگ و مشارکتی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهرک انرژی با ۲۵۰ هکتار در استان مرزی برای انتقال انرژی به کشور‌های دیگر احداث خواهد شد.

رزم حسینی افزود: طرح مدیریت آب را نیز آغاز کردیم که هدف این است بیش از یک میلیارد متر مکعب کسری آب را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: طرح بازآفرینی شهر مشهد که این طرح را در حاشیه شهر مشهد با ساخت ده هزار واحد مسکونی آغاز کردیم که طبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنکی برای شهر در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح دیگر نجات کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

رزم حسینی افزود: اقدام دیگر تشکیل کارگروه ملی زیارت در خراسان رضوی می‌باشد که با موافقت‌های بالادستی در دستور کار داریم؛ این شهر شهر ملی است، و باید بدان ملی اشاره شود.

انتهای پیام//آ. ف
 

باید در تمام ارکان حکومت وحدت اقتصادی داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار