همزمان در سراسر کشور؛

رقابت ۹۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در فارس

بزرگترین رقابت علمی – فرهنگی کشور با ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر متقاضی کنکور در استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی همزمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد.

علیرضا افشاری فر افزود: آزمون ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور امروز و فردا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی گفت: براساس برنامه زمان بندی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح و آزمون گروه هنر بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی فردا صبح و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر فردا برگزار می‌شود.

افشاری فر افزود: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ نام نویسی کرده اند که بیش از ۹۳ هزار نفر از این داوطلبان از استان فارس هستند.

وی گفت: ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر از این داوطلبان از شیراز و مابقی از دیگر شهرستان‌های استان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها حضور می‌یابند.

نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: امسال ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ داوطلب زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ داوطلب مرد از سراسر کشور در پنج گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام/م

آغاز ماراتن علمی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار