آغاز رقابت بیش از ۸۴ هزار کنکوری در فارس

۸۴ هزار و ۷۳۴ داوطلب در استان فارس از امروز با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدمحسن تقوی نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس گفت: رقابت برای آزمون ورودی دانشگاه‌های سراسری در سال ۹۷ از صبح امروز پنجشنبه هفتم تیر به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: ۸۴ هزار و ۷۳۴ متقاضی فارس در ۳۵ شهر این استان به رقابت می‌پردازند که از این تعداد حوزه ۳۵ هزار و ۳۴۱ نفر در شیراز است.

تقوی ادامه داد: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و گروه آزمایشی هنر عصر این روز به رقابت می‌پردازند، همچنین گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر جمعه در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

براساس اعلام سازمان سنجش، در‌های حوزه‌های امتحانی صبح‌ها رأس ساعت ۷ صبح و بعدازظهر‌ها رأس ساعت ۱۴:۳۰ بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در‌های حوزه‌های برگزاری آزمون، ممانعت می‌شود.

همچنین بیشترین شمار داوطلبان امسال با ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر مربوط به گروه آزمایشی تجربی است و پس از آن داوطلبان در رشته ریاضی با ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ نفر، گروه انسانی با ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ نفر، گروه زبان‌های خارجی با ۱۴۵ هزار و ۵۳۱ نفر و گروه هنر با ۷۸ هزار و ۸۱۵ نفر به رقابت می‌پردازند.

به گفته سید محسن تقوی، معاون آموزشی دانشگاه شیراز، امسال تعداد داوطلبان شرکت در آزمون سراسری در کل کشور ۱۲۳ هزار نفر یعنی ۱۱ درصد در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافته است و حدود ۶۰ درصد شرکت کنندگان کشور و استان فارس را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/ر

رقابت داوطلبان در آزمون کنکور سراسری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.