اجرای طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار

طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با هدف ایجاد اشتغال، توسعه تولید و دانش بنیان کردن صنعت در کشور اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجمعاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش توانمد سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)در یاسوج گفت:فراهم شدن اقتصاد پایدار، تحول در اقتصاد پایه ی صنعتی و اشتغال از مهمترین اهداف اجرایی این طرح است که میطلبد دانشگاهیان وبخش صنعت در استان همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

قبادیان با بیان اینکه با اجرای طرح ملی تاپ رابطه ی صنعت ودانشگاه وارد فضایی واقعی برای ایجاد اشتغال هدفمند میشود افزود:2 هزار 100 دانشجوی مقاطع کارشناسی و دکترا در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل هستند که این ظرفیتی مطلوب به حساب می آید.

وی اضافه کرد:از این به بعد دانشجویان می توانند با ثبت پایان نامه های خود در سامانه تاپ برای کیفی بخشیدن واقتصادی کردن آنها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با اشاره به ساختار عشیره ای این استان گفت: باید همه توان خود را برای توسعه و آباد کردن استان به کار گیریم و در این زمینه از نگاه سلیقه ای و عشیره ای خودداری کنیم.

عریان با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در این استان ضعیف است افزود: پارسال51قرارداد در زمینه صنعت منعقد شده این درحالی است ظرفیت این دانشگاه بیست برابر این رقم است .

دیودیده رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان هم گفت:توسعه صادرات وارتقاء و بهره وری در واحد های صنعتی استان با همکاری دانشگاه یاسوج در حال اجرا است همچنین در حوزه واحد های راکد نیز برای 10واحد هدف گذاری انجام گرفت.

وی گفت:پیش بینی می شود تا 6ماه آینده این هدف گذاری انجام شود.

انتهای پیام/د

طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.