طرح سلام بر امام در دهه کرامت اجرا می شود

طرح «سلام بر امام» در دهه کرامت امسال در همه مراکز و اماکن مذهبی کشوراجرایی خواهد شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح «سلام بر امام» از دهه کرامت امسال در همه مراکز و اماکن مذهبی کشور به دستور سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی خواهد شد.

بنابراین طرح در روزهای چهارشنبه که روز زیارت مخصوصه امام رضا است، با نیت زیارت از راه دور امام هشتم (ع) در تمامی مراکز و اماکن مذهبی کشور اعم از امامزادگان و مساجد و… زیارت امین الله خوانده خواهد شد. این زیارتنامه توسط امام زین‌العابدین (ع)، خطاب به امیر مؤمنان علی (ع) انشاء گردیده و از بهترین زیارت‌نامه‌هاست و به فرموده امام باقر (ع) می‌توان آن را در تمام زیارتگاه‌های ائمه (ع) قرائت کرد.

طرح سلام بر امام در دهه کرامت اجرا می شود

در زیارت از راه دور انسان به وسیله خواندن زیارتنامه از مکان‌های دور، اهدای درود و صلوات به ارواح مطهر ائمه، با آن بزرگان ارتباط قلبی برقرار می‌کند و به واسطه آنان، از درگاه حق تعالی رفع حاجت و نیاز خود را می‌خواهد. حضرت رسول (ص) فرمودند: هرکس از کنار قبرم بر من سلام دهد، آن را می شنوم و هرکس از دور بر من سلام دهد، آن را به من می‌رسانند.

همچنین امام صادق (ع) فرمودند: هرگاه (زیارت) بریکی از شما سخت و طاقت فرسا بود و خانه اش هم دور بود، پس بر بام خانه اش بالا رود و دو رکعت نماز بخواند و با سلام دادن به قبر ما اشاره و قصد کند، یقیناً سلام او به ما می‌رسد.

حضور در مشاهد بر زیارت از راه دور فضیلت بیشتری دارد؛ ولی از آنجا که برای همگان در همه زمان‌ها، به ویژه در زمان‌های زیارتی خاص ائمه، امکان حضور در مشاهد مشرفه وجود ندارد، می‌توان این ارتباط روحی را از نقاط دور دست نیز ایجاد کرد و چه بسا کسانی که ارتباط و اتصالشان از دور به مراتب قوی‌تر و برتر از برخی کسانی است که بدون رعایت آداب و کسب معرفت لازم در بارگاه ائمه حضور می‌یابند.

بنابر این گزارش طرح «سلام بر امام» قرائت زیارت امین الله در چهارشنبه‌های هر هفته در اماکن و مراکز مذهبی کشور، با هدف زیارت از راه دور امام رضا (ع) از دهه کرامت کلید خواهد خورد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار