آیت الله دری نجف آبادی در نماز جمعه اراک:

برای پیشرفت باید تولید صنعتی داشته باشیم /قلب سلیم، بزرگترین سرمایه انسان

امام جمعه اراک گفت: ما باید تولید صنعتی داشته باشیم و خطوط تولیدی را طراحی کنیم و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نیز در این زمینه فعال باشند.

قلب سلیم، بزرگترین سرمایه انسان /ما باید تولید صنعتی داشته باشیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: اروپایی‌ها مخصوصا آلمان و فرانسه و انگلیس مطرح کردند که ما تشکلاتی را به کارگیری می‌کنیم که شما بتوانید در جهت به دست آوردن پول نفت از آن استفاده کنید، اما پس از گذشت بیش از یکسال به طور کامل به وعده‌های خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: ما قصد داشتیم که پول نفت را به کشور برگردانیم و نیاز‌های کشور را با پول آن برطرف کنیم پول کمی به اندازه بسته‌های دارویی نمیخوایم که ۴ میلیون دلار برگشته باشد، زیرا این مقدار دردی را دوا نمی‌کند.

وی افزود: اگر اروپایی‌ها به بدعهدی‌های خود ادامه بدهند قطعا تصمیماتی که نظام جمهوری اسلام گرفته است را عملی می‌کنیم از جمله غنی سازی اورانیوم که سقف آن را از ۳۰۰ کیلو بالا می‌بریم و خنداب هم با قدرت راه اندازی خواهیم کرد هرچند که از اول هم موافق تعطیل کردن نبودیم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی جزء پنج استان صنعتی کشور است گفت: ما بیش از ۳ هزار واحد صنعتی داریم و دولت، دانشگاهیان، مردم و کارآفرینان هم در رابطه با صنایع وظایفی دارد که باید برای رونق صنایع مختلف به وظایف خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: نباید از کارخانه‌های صنعتی به عظمت ماشین سازی و هپکو و... فقط خرابه روی دست ما بماند پس ما باید این راهی که رفتیم را برگردیم اصلاح کنیم و دوباره به آبادانی این صنایع مشغول بشویم شاید یکی از برکات تحریم‌ها این باشد که ما هشیار شویم.

امام جمعه اراک گفت: ما نباید صنعت هپکو را از دست بدهیم که صنعت مونتاژ را داخل کشور را اندازی کنیم بلکه باید تولید صنعتی داشته باشیم و باید خطوط تولیدی را طراحی کنیم و از نو بسازیم و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی فعال باشند.

وی بیان کرد: صنعت نیازمند علم، مهارت، تخصص و صنایع هایتک است ما میتوانیم وظرفیت هم داریم فقط باید به خودباوری برسیم و اراده و همت داشته باشیم تا صاحب صنعت و فناوری بشویم و چشممان به دست دیگران نباشد در این صورت کشور را آباد می‌کنیم و حتی می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم بخصوص متخصصان فناوران مدیران و دانشگاه‌های صنعتی یکدیگر را حمایت کنند تا کشور را از مضیقه و این فشار استکبار نجات بدهیم و در این صورت تبدیل به کشور قدرتمند جهانی می‌شویم.

قم کانون علم و معرفت است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی گفت: ماه شریف ذی القعده یکی از چهار ماه حرام و دهه اول ذی القعده، دهه‌ی کرامت نام دارد که روز اول آن روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است و روز ششم روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ و روز یازدهم روز ولادت با سعادت حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع) است و ما در این دهه‌ی مبارک مهمان سفره‌ی پربرکت همه‌ی اهل بیت بخصوص این سه بزرگوار هستیم.

وی افزود: اهل بیت پیش کردند که هزار سال بعد قم کانون معارف اهل بیت می‌شود در سده‌ی حدود ۲۰۰ که حضرت فاطمه معصومه رحلت فرمودند و حضرت امام رضا به شهادت رسیدند قم مثل حالا فعالیت نداشت و کسی تصور نمی‌کرد که قم روزی حرم ائمه اهل بیت بشود.

وی اظهار کرد: حدود ۱۳۰۰ سال قبل امام هفتم فرمودند و پیش بینی کردند که مردی از قم قیام می‌کند و جوانان غیرتمندی همراه با او به پا می‌خیزند که مانند براده‌های آهن نه خسته می‌شوند و نه می‌ترسند بلکه عرصه را بر استکبار و صهیونیست تنگ می‌کنند و هچنین فرموند قم محل معیشت آل پیامبر است و زمانی که علم از سرزمین نجف فرو می‌رود، از سرزمینی به نام قم ظاهر می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بعد از قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی در دنیای غرب دین را کنار گذاشتند و به فساد پرداختند و ما برگشیم به اصول خودمان که دین ما مثل عقل ما و عقل ما مثل دین ماست، اسلام شریعت دارد و برای اداره‌ی جامعه و برقراری عدالت و مبارزه با فساد است و ما باید برای داشتن این مکتب با عظمت قدر شناس باشیم.

حج، دانشگاه جهانی اسلام است

امام جمعه اراک گفت: برای انجام فریضه‌ی حج باید امت اسلامی آماده بشوند و دولت‌های اسلامی کمک کنند و علما و روحانیت راهنما باشند و از همه مهمتر آل سعود باید در برقراری امنیت، نظم، امنیتی نکردن مسئله حج مسئولیت خود را درست انجام بدهد.

وی افزود: مسلمانان برای بجا آوردن فریضه حج به سرزمین عربستان وارد می‌شوند نه برای جاسوسی کردن و آن‌ها نباید مردم را به چشم جاسوس ببینند و برخورد نظامی کنند بلکه باید رابطه‌ی مسلمانان را تسهیل کنند.

وی بیان کرد: از استان مرکزی بیش از هزاروچهارصد نفر در قالب ۱۱ کاروان عازم حج هستند و بیش از ۸۶ هزار حاجی از ایران برای انجام فریضه‌ی حج عازم عربستان هستند و در سال‌های گذشته عربستان در بحث حمل و نقل و هواپیما کمک می‌کردند، اما امسال همکاری نداشتند.

خانه‌ی دل از هر خانه‌ای با عظمت‌تر است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی گفت: بزرگترین سرمایه برای انسان ها، داشتن قلب سلیم است و همه‌ی شخصیت انسان به قلب او وابسته است و اگر قلب نورانی باشد انسان سعادتمند است و اگر تاریک و جهنمی باشد به سعادت نخواهد رسید.

وی افزود: قلب انسان مومن کانون و حرم و عرش خدای رحمان است و باید همانطور که وجود مبارک ابراهیم خلیل از خدای تبارک و تعالی قلب سلیم درخواست می‌کرد ما هم از خداوند قلب سلیم بخواهیم.

وی تصریح کرد: وقتی کلمه سلیم را بکار می‌بریم یعنی وجود قلب با سلامت ظاهری، باطنی، روحی، روانی و اعتقادی بر این اساس شکل گرفته است و قلبی که بر آن هوا و هوس و دجال‌ها اثر نکند قلب سلیم است.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قلب انسان دو گوش دارد که بر این دو گوش هم فرشته می‌خواند و هم شیاطین پس باید کاری کنیم که قلب ما بستر نور الهی باشد نه اینکه جای وسوسه‌های شیطانی باشد اگر انسان از خود مراقبت کند و هوشیار باشد و نفس خود را کنترل کند قلب نورانی خواهد شد، ولی در غیر این صورت شیطان افسار نفس و کنترل انسان را در دست می‌گیرد و انسان را به گمراهی و ظلالت و بدبختی می‌کشاند.

انتهای پیام/ ر

خطبه‌های نماز جمعه چهاردهم تیر ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.