سالروز آزادسازی خرمشهر، نماد فرهنگ ایثار و مقاومت ‏

آیت الله دری نجف آبادی درنماز جمعه اراک گفت: خرمشهر، نماد فرهنگ ایثار و مقاومت ‏است.

سالروز آزادسازی خرمشهر، نماد فرهنگ ایثار و مقاومت ‏به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک گفت: رزمندگان اسلام در سوم خرداد ۱۳۶۱ در یک عملیات قهرمانانه و شجاعانه مقابله دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و مبارزه کردند و با شکست دادن دشمن بعثی ضربه سنگینی بر پیکره آنها وارد کردند که موجب شد دل امت سلام شاد شود.
 
وی با بیان این که در عملیات آزادسازی خرمشهر ۱۵هزار عراقی کشته شدند و ۱۹هزار نفر نیز به اسارت در آمدند گفت : رزمندگان اسلام خرمشهر قهرمان را پس از ۳۴ روز از چنگال صدام آزاد کردند و معادلات جهانی را برهم زدند که موجب شد امام خمینی رحمت الله علیه در بیاناتی اعلام کنند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
اما م جمعه اراک گفت :آزادی خرمشهر تنها یك پیروزی ساده نبود بلكه این پیروزی آغازی بر شكست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد شد و در واقع آزادی خرمشهر پایان توهم دشمنانی بود كه به شكست و اشغال خاك ایران و نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی دل بسته بودند.
آیت الله دری با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت روز قدس روز وحدت امت اسلام است و مردم عزیز کشورمان و مسلمانان جهان باید در روز قدس امسال حماسه دیگری بیافرینند و با حضور دشمن شکن خود از قبله اول مسلمانان دفاع و حمایت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان به شب های پرفضیلت قدر اشاره کرد و گفت: همه باید قدر این شبهای عزیز را بدانیم تا بتوانیم به خوبی از برکات این شبها در این ماه عزیز بهره مند شویم.
 
وی همچنین به برگزاری باشکوه و با عظمت شبهای لیالی قدر تاکید کرد و گفت: این شب ها فرصت بسیار مناسبی است تا بتوان به خدا نزدیک تر شد و با دوری از مسائل دنیایی در مسیر سعادت حرکت کرد.
 
آیت الله دری همچنین به شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: ۱۴۰۰ سال پیش امیرالمومنین به شهادت رسید و جهان از وجود با برکت بزرگ مرد تاریخ محروم شد اکنون وظیفه همه ماست که در مسیر آرمان های امام علی علیه السلام حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه به سال رونق تولید اشاره کرد و افزود توجه به تولید می‌تواند کشور رو به رشد اقتصادی پایدار برساند و علاوه بر این دستگاه های نظارتی باید بر بازار کنترل بیشتری داشته باشند تا بتوان مشکلات اقتصادی موجود در کشور را برطرف کرد.
 
وی افزود با مدیریت درست و تدابیر هوشمندانه باید کارخانه‌های تعطیل و یا نیمه تعطیل فعال شود و به چرخه تولید بازگردد تا بتوان در زمینه های مختلف به خودکفایی رسید و نیاز به خارج را در بخش‌های مختلف کاهش داد.
 
امام جمعه اراک در پایان به ۷ خرداد روز مجلس هم اشاره کرد و افزود: امیدواریم ظرف دو ماه آینده اصلاح امور بودجه‌ای کشور عملی شود و شاهد افزایش بهره‌وری باشیم تا بتوانیم مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد هر چه زودتر برطرف شود
شب های قدر فرصت بسیار مناسبی است برای نزدیک شدن به خداوند.
 
انتهای پیام /ک
 

سالروز آزادسازی خرمشهر، نماد فرهنگ ایثار و مقاومت ‏

برچسب ها: نماز جمعه ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.