۴۸ مشاور، دانش آموزان را در انتخاب رشته راهنمایی می‌کنند

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: ۴۸ مشاور برای ارائه فرم‌های هدایت تحصیلی و مشاوره به دانش‌آموزان ورودی پایه دهم در مدارس متوسطه اول مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز اعلام کرد: ۴۸ مشاور برای ارائه فرم‌های هدایت تحصیلی و مشاوره به دانش‌آموزان ورودی پایه دهم در مدارس متوسطه اول مستقر می‌شوند.

وی افزود: این مشاوران در ۲ هفته آخر تیرماه پاسخگوی دانش‌آموزان آماده ورود به پایه دهم و خانواده‌های آن‌ها هستند.

نیسی گمراوی بیان داشت: بیش از ۵ هزار دانش‌آموز در پایه نهم آماده ورود به پایه دهم در مرحله انجام هدایت تحصیلی قرار دارند و آموزش و پرورش رشته‌های تحصیلی، مدارس و کلاس‌ها را با ظرفیت آن‌ها مطابقت داده است.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ادامه داد: طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان دانش آموزان می‌توانند از ۱۷ تیرماه برای دریافت نمون برگ‌های شماره ۶ و ۷ هدایت تحصیلی به مدارس در سراسر کشور مراجعه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانش آموزان دوره متوسطه اول می‌توانند با تعامل سه گانه میان دانش آموز، والدین و مشاوره و همچنین با در نظر گرفتن ریز نمرات دست به انتخاب رشته مناسب بزنند.

وی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش کمک به دانش‌آموزان در رشد خودآگاهی و کشف استعداد‌ها است. اهمیت این موضوع به حدی است که در صورت بی توجهی می‌تواند خسارات بسیاری را به خصوص برای آماده‌سازی نیروی انسانی کشور به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/م

هدایت تحصیلی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار