در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش سرپرست آموزش و پرورش به پلمپ تعدادی از مدارس پایتخت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در واکنش به پلمپ برخی مدارس پایتخت از تمهیداتی برای حل مشکل خبر داد و از مردم عذرخواهی کرد.

عذرخواهی آقای سرپرست از خانواده‌ها برای پلمپ مدارسبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع اختلاف ملکی بین آموزش و پرورش و برخی اشخاص حقیقی و حقوقی بر سر اموال آموزش و پرورش بالا گرفته است به حدی که موجب شد ۲ مدرسه پایتخت طی هفته گذشته پلمپ شوند و حدود ۹ مدرسه دیگر هم در معرض پلمپ قرار بگیرند.

با توجه به گفته‌های مسئولان آموزش و پرورش با پلمپ این مدارس حدود ۸ هزار دانش‌آموز تهرانی سرگردان می‌شوند و این در حالی است که بر اساس اظهارات آموزش و پرورشی‌ها برای جلوگیری از پلمپ مدارس با نهاد‌های مالکیتی توافقاتی انجام شده است، اما این نهاد‌ها  همچون بنیاد شهید جزئیات توافق‌ها را نپذیرفته‌اند و مدعی هستند که آموزش و پرورش با آن‌ها توافق جدی نداشته‌ است


بیشتر بخوانید: ۷۰ مدرسه قلع و قمعی در پایتخت/ سرگردانی ۸ هزار دانش‌آموز تهرانی با انحلال ۱۱ مدرسه


به دنبال این اختلاف جزئیات ماجرا را از سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش پیگیری کردیم و وی در این باره توضیحاتی داد.

حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اوضاع مدارس پلمپ شده پایتخت به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  اختلاف نظری بین بنیاد شهید و آموزش و پرورش وجود داشته است که درباره آن  با آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور صحبت کردم  و موضوع حل شده است به این شکل که اجرای حکم برای پلمپ مدارس به تعویق افتاده است و  قرار بر این شد تا در کارگروهی موضوع را پیگیری و حل کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: موضوع چندان مهم نیست، بنیاد شهید حرف درستی می‌زند و می‌گوید سند مربوط به ماست و آموزش و پروش هم این را می‌پذیرد و مالکیت بنیاد شهید را به رسمیت می‌شناسد، بنابراین برای خریداری این زمین‌ها آمادگی داریم، اما اختلاف بر سر کاربری است.

وی ادامه داد: برخی از مدارس به نظر بنیاد شهید کاربری آموزشی ندارند، در نتیجه باید با بهایی غیر از کاربری آموزشی قیمت‌گذاری شوند، در مقابل ما هم ملاک را نظر شهرداری درباره کاربری مدارس می‌دانیم و بر همین اساس اقدام می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: بابت مشکل پیش آمده از مردم عذرخواهی می‌کنیم؛ موضوع قابل حل بوده و اکنون هم پلمپ مدارس  رفع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۴:۲۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
من ۳۹ سال دهرم ازسن ۱۴ سالگی دچار ریزش مو سکه ای شدم روشهای مختلفی رو هم برای درمان انجام دادم ولی بعد از مدتی دوباره به همون صورت اتفاق افتاده ونتیجه نگرفتم تا الان هم دیگه به حدی شدید تر شده که تمام موهای سر وابروهام کاملان ریزش پیدا کرده خواستم ببینم می تونم بکارمشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اموزش و پرورش با این همه بودجه ای که داره چرا زمین نمی خره مدرسه بسازه و مکان های اجاره ای رو واسه این امر مهم در نظر گرفته!!
آخرین اخبار