پرتاب ۳۳ ماهواره به فضا توسط روسیه

روسیه ۳۳ ماهواره از کشورهای مختلف جهان را امروز با استفاده از ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب کرد.

پرتاب ۳۳ ماهواره به فضا توسط روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روسیه ۳۳ ماهواره از کشورهای مختلف جهان را امروز با استفاده از ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب کرد.

این موشک ماهواره بر که «سایوز -۲.۱ ب» نام دارد حامل ماهواره هواشناسی «متئور-ام» روسیه و ماهواره های کوچک آمریکا، فنلاند، انگلیس، آلمان، سوئد، فرانسه، استونی، اکوادور، تایلند، چک و رژیم صهیونیستی به فضا پرتاب شد.

این ماهواره بر از پایگاه فضایی واستوچنی در شرق روسیه به فضا پرتاب شده است و گفته شده ماهواره ها با موفقیت در سه مدار مختلف پیرامون کره زمین قرار گرفتند. ماهواره بر هواشناسی روسی «متئور-ام» نیز که نسل جدید ماهواره های هواشناسی روسیه به حساب می آید در مدار ۸۳۰ کیلومتری پیرامون زمین قرار گرفته است. این ماهواره برای پژوهش های هواشناسی کره زمین درنظر گرفته شده است ازجمله می تواند حرکت ابرها، رودخانه ها و ذوب شدن برف ها و یخ ها را تصویربرداری کرده و بر وضعیت لایه ازن نظارت کند.

روسیه از امکانات گسترده فضایی خود علاوه بر استفاده در تحقیقات برای ارائه خدمات به کشورهای دیگر استفاده می کند و در حال حاضر تنها کشور جهان است که قادر به اعزام فضانوردان خود و دیگر کشورهای جهان به پایگاه بین المللی فضایی است و ناسا که متعلق به آمریکا است به همراه دیگر کشورها سالیانه به روسیه برای حمل و نقل فضانوردان خود پول می دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار