مدیرکل امور مالیاتی سمنان خبر داد؛

رشد پنج در صدی اظهار نامه مالیاتی اصناف

عباس بی نیاز گفت: در سال جاری تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی اصناف استان سمنان پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس بی نیاز مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی اصناف استان در سال ۹۸ پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: خرداد ۹۸ تعداد ۳۱ هزار بازاری استان سمنان اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کردند که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از وصول مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری و دهیاری‌های کشور واریز می‌شود که این امر به توسعه و آبادانی کشور کمک می‌کند.

بی نیاز خاطر نشان کرد: یک درصد از محل دریافت مالیات برای اجرای طرح‌های سلامت و بهداشت در کشور هزینه می‌شود و با این راهبرد می‌توان برای سلامت اجتماعی در کشور گام برداشت.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: نظام مالیاتی جدیدی در کشور برنامه ریزی شده که با این شرایط جدید اعتمادآفرینی و جلوگیری از فرار مالیاتی در دستور کار است.

وی تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی نقش غیرقابل انکاری در توسعه کشور دارد و باید توجه به این امر در اولویت کاری مردم و مسئولان باشد.

بی نیاز ابراز داشت: پرداخت مالیات یک تکلیف بوده و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای این طرح فریضه الهی است.

وی گفت: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی بدون پرداخت مالیات در کشور امکان پذیر نیست و خوداتکایی و توجه به رویکردهای اقتصادی متکی به قدرت داخلی با پرداخت مالیات در کشور قوت می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان خاطر نشان کرد: شرکت‌های حقوقی تا پایان تیر ۹۸ برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی فرصت دارند و با پرداخت مالیات گام‌های اساسی برای توسعه استان برداشته می‌شود.

در تقویم جمهوری اسلامی شانزدهم تا بیست و سوم تیر به عنوان هفته «فرهنگ مالیاتی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام / م

درآمد‌های مالیاتی نقش غیرقابل انکاری در توسعه کشور دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار