افزایش ۳۲ درصدی تحصیل دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به گرایش بیشتر دانش اموزان برای تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای گفت: نرخ تحصیل دانش آموزانی ایلامی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به ۳۲ درصد افزایش یافت.

افزایش ۳۲ درصدی تحصیل دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حشمت اله وردی گفت: دانش آموزان این رشته‌ها می‌توانند بدون کنکور راهی مراکز آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای شده و تا سطح کارشناسی تحصیل خود را ادامه دهند.

وی افزود: نرخ تحصیل دانش آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سال ۹۴ معادل ۱۶ درصد بود که این رقم اکنون به ۳۲ درصد رسیده است.

اله وردی اضافه کرد: جمعیت دانش آموزان پایه دوازدهم شرکت کننده در کنکور سراسری امسال در استان کاهش یافته است، بطوریکه امسال از جمعیت ۱۵ هزار نفره شرکت کننده در کنکور سراسری چهار هزار و ۴۸۰ دانش آموز پایه دوازدهم بودند در حالیکه این رقم در سال گذشته بیش از پنج هزار نفر بوده است.

وی اظهار کرد: این دانش آموزان مربوط به رشته‌های نظری و معارف بوده و درصد بالایی از آن‌ها در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند.

اله وردی مهمترین علت کاهش جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم شرکت کننده در کنکور امسال را گرایش دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: ورود به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای دانش آموزان رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای بدون آزمون است.

انتهای پیام/اس

گرایش دانش آموزان ایلام به تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.