اهدای پلاکت خون ۴۳ نفر در خراسان جنوبی

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه اول سال ۴۵ نفر از هم استانی برای اهدای پلاکت خون مراجعه کردند از این تعداد ۴۳ نفر اهدای پلاکت خون داشتند.

عاملی مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در سه ماهه اول سال تعداد ۶ هزار و ۹۱۹ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه تعداد ۵ هزار و ۲۵ نفر اهدای خون داشتند افزود: از این تعداد ۴ هزارو ۷۲۴ از اهداکننده آقا و ۳۰۱ نفر خانم بودند.

عاملی با اشاره به اینکه  میانگین سن اهداکنندگان خون در استان خراسان جنوبی بین ۱۸ تا ۶۵ سال است. ادامه داد:   AB مثبت کمترین oمنفی بیشترین گروه خونی اهداکننده در استان است. 

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به گرمی هوا نیازمند اهدای خون بیشتری هستیم افزود: به گروه‌های خونی منفی به دلیل آنکه تعدادشان کمتر است و پوشش دهنده گروه‌های مثبت هم هستند نیاز بیشتری است و در این خصوص از دارندگان گروه‌های خونی منفی تقاضا داریم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

فرآورده‌های خونی نیاز دائمی و همیشگی است و بر این اساس همکاری و مشارکت مردم در انجام این کار خیرخواهانه نیاز گروه‌های هدف را ارتقا می‌بخشد.

انتهای پیام / ط ا

اهداء خون بیش از ۵ هزار و نفر در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار