معدوم سازی ۲۵۰ کیلوگرم گوشت تاریخ منقضی از زنجیره مصرف مردم یاسوج

سرپرست اداره دام پزشکی شهرستان بویراحمد از ضبط و معدوم سازی ۲۵۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی تاریخ منقضی از زنجیره مصرف مردم در شهر یاسوج خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،دکتر علی روئین تن سرپرست اداره دام پزشکی شهرستان بویراحمد گفت: طی بازدید‌های دوره‌ای صورت گرفته توسط بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از مراکزعرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۵۰ کیلو گرم گوشت گوسفندی تاریخ مصرف گذشته به تعداد ۱۶ لاشه کامل ضبط و پس از انجام آزمایشات لازم از نظر بار میکروبی معدوم ش د.

وی با اشاره به انجام بازرسی‌های مستمر بازرسان دامپزشکی افزود: برای اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی، این اداره بازدید‌های مکرری در ساعات اداری و غیر اداری از این مراکز انجام می‌دهد و با هر گونه تخلف بهداشتی به صورت جدی از طریق مراجع قضایی برخورد می‌کند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد توضیح کرد: انجام بازدید و نظارت‌های بهداشتی اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی شهرستان بویراحمد از مراکزتولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های طیور شهرستان به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد و امروز کار مجموعه دام پزشکی در سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است، چراکه به صورت مستقیم با سلامت افراد جامعه سر و کار دارند و باید با حساسیت ویژه به رسالتی که بر دوش دارند، عمل کنند.

وی از عموم شهروندان درخواست نمود: فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه نمایند و در هنگام خرید به داشتن کد پروانه بهداشتی و بهره برداری از اداره کل دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.