انگلیس به رکود اقتصادی نزدیک شده است

جدیدترین پیش‌بینی‌ها درباره انگلیس حاکی از رکود قریب‌الوقوع در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز، تازه‌ترین آمار و پیش‌بینی‌های سرمایه گذاری فالکروم نشان می‌دهد که رشد فعالیت اقتصادی که در اواسط ماه مه یک درصد بود به منفی هشت دهم درصد رسیده است. از آن تاریخ تا کنون داده‌های مختلف در پنج موقعیت مختلف روند نزولی نرخ رشد را نشان داده است.  این پیش‌بینی‌ها به رکود قریب‌الوقوع در انگلیس اشاره دارد ولی با این حال بازار کار این کشور یک نقطه قوت و امیدبخش است.

جدیدترین پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای انگلیس نشان می‌دهد که رشد فعالیت اقتصاد منفی است و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه‌های سوم و چهارم سال ۲۰۱۹ زیر صفر خواهد بود.

بررسی‌های تجاری نشان می‌دهد که با کاهش سرمایه‌گذاری‌ها، بخش صنعتی انگلیس تضعیف شده است. تاکنون رشد اشتغال بر اساس آمار رسمی باثبات بوده است و بیکاری عمدتا قابل کنترل بوده است. با این حال، شاخص‌های بررسی‌های بخش اشتغال شرکت‌ها از کاهش در این بخش حکایت دارد.

برخی از این کاهش‌ها همانند سایر کشور‌ها ناشی از بخش صنعت است ولی دو مسئله مرتبط با بحث برگزیت تاثیر سختی روی اقتصاد انگلیس داشته است.

اولا از زمان اعلام نتایج همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری بخش تجاری در تجهیزات و نیز ساخت و ساز شدیدا کاهش یافته است. 

سیاستگذاران در انگلیس هنوز به شکل کامل با اوضاع وخیم فعالیت اقتصادی عادت نکرده‌اند. مسئله‌ای که می‌تواند باعث وخامت بیشتر اوضاع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار