کرمان پایلوت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری استان گفت: آمادگی داریم استان کرمان را به عنوان پایلوت در حوزه مسائل مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان  روز یکشنبه در شورای اداری استان کرمان با حضور استاندار کرمان و معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه تصمیم، اولین گام برای ارائه یک مدیریت موفق و پیشتاز است، گفت: باید اراده اینکه در محدوده مسوولیت خود شاهد یک جریان پویا، قوی و قابل دفاع باشیم در مدیران وجود داشته باشد، زیرا تا اراده وجود نداشته باشد، منتهی به تصمیم نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اگر بخواهیم تصمیم خوب و درستی اتخاذ شود باید مقدمات آن به درستی ایجاد شود، تاکید کرد: تدبیر، مولفه دوم برای یک مدیریت موفق و پیشتاز است که جایگاهی قبل از تصمیم دارد.

وی اظهارداشت: افراد تا دانش لازم را نداشته باشند نمی‌توانند تصمیم مناسب را بگیرند و در این رابطه فرد برای اتخاذ تصمیمات درست نیاز به پشتیبانی‌های لازم را دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حاکم بودن عقل درست در تصمیمات را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر تصمیمی از روی احساسات باشد و عقلانیت در آن کم باشد، از هدف فاصله خواهیم گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه باید تکلیف خود را شناخته و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: تکلیف از مولفه‌هایی است که مدیران برای عمل به آنچه در دین مبین اسلام از آن‌ها خواسته شده است، باید به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم با نگاه تکلیف محوری در تمامی صحنه‌های مدیریتی حضور یافته و با تدابیر علمی و منطقی در پیشرفت کشور و استان خود سهیم باشیم.

محمدجواد فدائی در شورای اداری استان کرمان با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: در مواردی مانند حاشیه نشینی، کاهش ازدواج و افزایش طلاق علت‌هایی از جمله بیکاری وجود دارد که این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین علت‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه پویا کردن و بهبود سیستم اداری برای کمک به حل مشکلات مردم یکی از اولویت‌های استان کرمان به شمار می‌رود، ادامه داد: یکی از موضوعات موجود در کشور و استان کرمان، آسیب‌های اجتماعی است که برای حل، رفع و پیشگیری از آن‌ها فعالیت‌هایی در سطوح کشوری و استانی دنبال می‌شود و در سال‌های اخیر نیز کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه تشکیل دفاتر تسهیل گری نقش موثری در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است، بیان کرد: در بسیاری از امور از جمله در این موضوع به جای آنکه به علت بپردازیم با معلول مقابله و مبارزه می‌کنیم و آسیب‌های اجتماعی معلول یک یا چند علت است و ضمن آنکه باید با معلول‌ها برخورد کنیم، اما باید به علت‌ها به شکلی ویژه پرداخت و آن‌ها را رفع کرد.

فدائی اظهار کرد: در استانی که درآمد خالص یک واحد صنعتی ۵ هزار میلیارد تومان و ۶ برابر کل اعتبارات عمرانی استان است و فروش محصولات کشاورزی ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال است، چرا باید مشکل بیکاری وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: معتقدم که اعتقادات و دیدگاه‌های ما در برخی موارد یکسان نیست و همه ما موضوع اشتغال را یک مسئولیت مشترک نمی‌دانیم.

استاندار کرمان ادامه داد: به عنوان مثال در ۲۰ اسفندماه سال ۹۶ فرد سرمایه گذاری می‌خواسته در کرمان هتل پنج ستاره‌ای را ایجاد کند و مراحل استعلام‌ها و مجوز‌ها انجام شده و این موضوع در کارگروه‌های مربوطه نیز مصوب شده و به برخی ادارات معرفی شده تا زمین به وی واگذار شود، اما هنوز این کار انجام نشده است و دلیل آن این است که خیلی از ما‌ها به اهمیت راه اندازی این کار در توسعه اشتغال توجه نداریم.

فدائی با اشاره به اینکه برخی موارد دید ما نسبت به مراجعات یکسان نیست، اظهارداشت: برخی‌ها می‌گویند که برخی افراد به دنبال زمین خواری هستند که برای مقابله با آن می‌توان با تعیین برنامه زمانبندی اجرای پروژه، روند اجرای آن را پیگیری کرد واگر پروژه انجام نشد، زمین پس گرفته شود و این اقتدار دولت است که نگذارد کسی زمین خواری کند

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری استان گفت: آمادگی داریم استان کرمان را به عنوان پایلوت در حوزه مسائل مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار بدهیم.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه پیشگیری هزینه کمتری دارد و در حوزه‌های مختلف اساس حرکت را پیشگیری تشکیل می‌دهد افزود: آسیب‌های اجتماعی امروز یکی از چالش‌های اصلی کشور است و اقداماتی که می‌تواند در دستور کار استان‌ها قرار بگیرد، با اقدامات متداول متفاوت است.

وی تصریح کرد: با کار‌هایی که در استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی به ویژه در شهرستان قلعه گنج اجرا شده، آمار جرائم و خشونت به صورت محسوس و بعضا تا یک دوم کاهش یافته است و با آغاز فعالیت معین اقتصادی در بخش گلباف، تعدادی از مردم بومی این منطقه از کرمان برگشتند و باید بحث اشتغال مردم را در محل خودشان حل کنیم تا در این صورت آسیب‌های اجتماعی به حداقل ممکن برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه خوب استان کرمان در پیشگیری با محوریت اقتصاد مقاومتی، گفت: این تجربه می‌تواند در استان‌های دیگر اجرا شود.

وی افزود: مطالبه ما از ستاد وزارت کشور تعریف رابطه متقابل بین آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی است که این را در استان کرمان دیده ایم و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در معین‌های اقتصادی استان وجود دارد می‌تواند مسیر حرکت توسعه اقتصادی را فارغ از حضور دولت در حالی که محدودیت منابع دولت برای همه ما مشخص است، رقم بزند و آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

پورابراهیمی اظهار کرد: افزایش اختیارات استانداران یکی از درخواست‌های ما از رئیس جمهور بود که بتوانند برای تمرکز در حوزه مسائل اقتصادی کار کنند و اگر این اجازه در استان کرمان به ما داده شود، می‌توانیم موضوعات مربوط به اشتغال جوانان، فقر و مسائل آسیب‌های اجتماعی را با توجه به توانمندی‌هایی که در داخل استان داریم به حداقل ممکن برسانیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمان تحت پوشش ۱۰ مجموعه تسهیلگری در اطراف شهر هستند و درخواست داریم این دفاتر توسعه و ارتقاء داده شود که اثرات خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

بیکاری دلیل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی است

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار