مصرف برق در اغلب نقاط کشور به مرز هشدار رسید

بررسی میزان مصرف برق نشان می‌دهد گرمای هوا، مصرف برق در اغلب نقاط کشور را به شرایط هشدار رسانده است.

مصرف برق در اغلب نقاط کشور به مرز هشدار رسیدبه‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش امروز توانیر، بررسی میزان مصرف برق در میانه امروز نشان می‌دهد گرمای هوا، مصرف برق در اغلب نقاط کشور را به شرایط هشدار رسانده است.

براساس این گزارش، نقاط سبز در نقشه، مناطقی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق با صنعت برق همکاری بیشتری دارند و از این رو، استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، استان مازندران و مناطق غرب مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، البرز، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در منطقه سبز قرار دارند.

همچنین لازم به ذکر است؛ رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده است و در حال حاضر کلانشهر مشهد و استان سمنان در منطقه قرمز قرار دارند و ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکان پذیرکنند.

این گزارش حاکی از آن است که، سایر نقاط کشور در منطقه زرد قرار دارند که نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آن‌ها روبه افزایش است و مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل ۵ درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند .


بیشتر بخوانید: مدیریت مصرف برق از هدر رفت ۱۰ میلیارد دلار سرمایه جلوگیری می‌کند


برپایه این گزارش، مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده، کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوائل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

دمای مناسب برای وسایل سرمایشی چقدر است؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار