رئیس سازمان مدیریت بحران کشورگفت : تغییر اقلیم یک واقعیت است که باید آن را بپذیریم و شرایط را با سازگاری کم آبی اولویت بندی کنیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: تغییر اقلیم یک واقعیت است که باید آن را بپذیریم و شرایط را با سازگاری کم آبی اولویت بندی کنیم.

وی با بیان اینکه در جلسات کاملا کارشناسی شده در مورد شرایط‌تر سالی یا خشکسالی کشور داشتیم ادامه داد: به جمع بندی دقیقی مبنی بر عبور از خشکسالی نرسیدیم.

معاون وزیر کشور افزود:تا پیش از بارش‌های بهار بیش از ۵۰۰ شهر کشور با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو بود که این نتیجه همان تغییر اقلیم است.

وی گفت:اکنون ۲۵۰ سد کشور ۷۰ درصد آبگیری شده و این درحالی است که ۴۶ تالاب هم تقریبا احیا شده است.

استاندار اصفهان هم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله استان آب است، گفت: ریال به ریالی که برای حل مشکلات به اصفهان پرداخت شود یک ارزش افزوده برای کشور است.

عباس رضایی افزود:در این روز‌ها برخی محله‌ها ۴۸ساعت است که با کمبود و قطعی آب روبرو هستند.

وی گفت:جاری شدن آب رودخانه با فرایندی نفس گیر و انرژی بر برای کشت کشاورزان مجدد جاری شده است.

استاندار اصفهان خواستار حل قطعی مشکلات آب در استان شد و گفت: انتظار کمک عملی از مرکز و مدیریت بحران کشور برای حل مشکلات آبی استان هستیم.

عباس رضایی با اشاره به مشکلات خشکسالی در اصفهان خطاب به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ناژوان- ریه اصفهان -در حال نابودی است، خواهش می‌کنیم اصفهان ستیزی را کاهش دهید.

معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه گفت:خسارات سیل اوایل بهار دراستان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بود که بخشی از آن برای بازسازی‌ها تخصیص یافته است.

غلامی افزود: بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان خسارات خشکسالی سال‌های قبلی را به بخش کشاورزی تزریق کرده ایم.

وی گفت: در بحث فرونشست در استان با بحران جدی روبرو هستیم که فرودگاه اصفهان یکی از این کانون‌های خطراست.

در این جلسه از مدیران درگیر مدیریت بحران سیل در استان تجلیل شد.

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان

برچسب ها: مدیریت بحران ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.