رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد؛

اعزام بسیجیان سمنانی به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی

سرهنگ جبار دوستمحمدی گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از بسیجیان خواهر و برادر به مناطق محروم استان در قالب اردو‌های جهادی یک‌روزه اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،سرهنگ جبار دوستمحمدی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی یک‌روزه، سه‌روزه، هفت و ۱۰ روزه بسیج سازندگی گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از بسیجیان خواهر و برادر در قالب ۸۰۰ حلقه صالحین به مناطق محروم استان در قالب اردو‌های جهادی یک‌روزه اعزام شدند.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۵ هزار نفر در قالب اردو‌های جهادی به مناطق محروم استان و خارج از استان اعزام شدند.

دوستمحمدی تصریح کرد: اردوی جهادی هفت روزی نیز یک هزار و ۳۴۷ نفر از بسیجیان استان سمنان به مناطق محروم برای اقدامات محرومیت‌زدایی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، تبلیغی و دینی اعزام شدند.

وی گفت: اردوی جهادی ۱۰ روزه که مختص بسیج دانشجویی هست نیز تعداد یک هزار و ۳۸۰ بسیجی دختر و پسر دانشجو با گرایش‌های و تخصص‌های مختلف در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، تبلیغی و علمی به مناطق محروم اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: ۱۰۸ مدرسه با حضور ۶۵۰ دانش‌آموز بسیجی استان سمنان به کار زیباسازی فضای مدرسه، پرده‌دوزی، ترمیم میز و نیمکت و مرمت و نقاشی دیوار مدارس و ... پرداختند.

احداث ۶۰ واحد مسکونی در محله‌های اسلامی

دوستمحمدی همچنین از در دست اقدام بودن احداث، مرمت و تکمیل ۶۰ واحد مسکونی در محله‌های اسلامی خبر داد.

وی همچنین به اعزام تیم‌های پزشکی در مراکز درمانی مناطق مرزی و محروم و کم برخوردار اشاره کرد که این طرح به همت بسیج جامعه پزشکی استان سمنان و همکاری علوم پزشکی سمنان و شاهرود انجام شد و خدمات پزشکی و بهداشتی از جمله پزشک داخلی، قلب، زنان، دندانپزشکی و مشاوره پزشکی را به مردم این مناطق ارائه کردند.

وی در مورد مأموریت‌های برون‌استانی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان به حضور فعالانه و به‌موقع این سازمان در حادثه کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه و مردم سیل‌زده استان‌های گلستان، مازندران و لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان پل‌دختر استان لرستان ۷۰۰ خانوار تحت پوشش معیشتی، آواربرداری، لایروبی منازل و پاک‌سازی معابر قرار گرفتند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.