اختصاص اعتبار برای ساخت و تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی محرومان

مدیرکل کمیته امداد گیلان از اختصاص ۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و تعمیر مسکن محرومان خبر داد.

اختصاص اعتبار برای ساخت و تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی محرومانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: امسال ۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و تعمیر ۲ هزار واحد مسکن محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان اختصاص یافته است.

وی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه در مناطق محروم با هدف ارائه خدمات لازم به آنان را به عنوان یک اصل مهم در این نهاد قلمداد کرد و افزود: شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت، ارائه مستمری ماهیانه و یا تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال از برنامه‌های مهم کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، مشارکت فعال خیران و نیکوکاران گیلانی در کار‌های عام‌المنفعه و دستگیری از نیازمندان استان را بسیار خوب و قابل تقدیر اعلام کرد و گفت: در صورت مشارکت خیران نیکوکار کمیته امداد تعداد بیشتری مسکن در اختیار مددجویان نیازمند تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

اهرابی، از وجود تعدادی از مددجویانی که سرپناه مناسب برای زندگی ندارند خبر داد و افزود: برخی از این افراد حتی فاقد زمین برای ساخت مسکن هستند که حل این مسئله مستلزم مساعدت دستگاه‌های ذی ربط و خیران است.

وی، اعطای زمین از سوی استانداری، فرمانداری‌ها شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌ها برای ساخت مسکن محرومان را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر در مسیر رسیدگی به امور محرومان جامعه دستگاه‌های مختلف اجرایی همکاری بیشتری داشته باشند نتایج بهتری به دست می‌آید.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، توجه ویژه کمیته امداد گیلان به بحث مسکن روستایی و برنامه‌ریزی برای بازسازی و تعمیر بسیاری از واحد‌های مسکونی فاقد مقاومت لازم را مورد اشاره قرار داد و افزود: در حال حاضر درصد قابل توجهی از بافت روستایی گیلان مقاومت لازم را ندارند و تعمیر و بازسازی آن‌ها باید هر چه زودتر انجام شود.

اهرابی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و فراهم آوردن زمینه کار و اشتغال برای محرومان و خانواده‌های کم‌برخوردار را از اولویت‌های کمیته امداد معرفی و تصریح کرد: این نهاد حمایتی – امدادی علاوه بر ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی محرومان، در مسیر توسعه اشتغال و کسب و کار‌های خانگی در روستا‌ها نیز فعالیت چشمگیری دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

بیش از ۳۷ میلیارد تومان امسال برای ساخت و تعمیر مسکن محرومان در گیلان اختصاص یافت

برچسب ها: کمیته امداد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.