دانشگاه فردوسی مشهد مشاور عالی طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: بر اساس توافق حاصل شده با مدیران دانشگاه فردوسی مشهد، این مرکز آموزش عالی در ساختار طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان مشاور عالی انتخاب شد.

دانشگاه فردوسی مشهد مشاور عالی طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: جلسه هم اندیشی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان با دانشگاه فردوسی مشهد به منظور بررسی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، بیان وظایف و ماموریت‌های نهاد مردمی و ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب این طرح برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه، مدیر اندیشکده مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته دانشگاه و جمعی از اساتید گروه اقتصاد، مدیریت، جغرافی و توسعه روستایی، فنی و مهندسی و جامعه شناسی درباره استفاده از نقش مشورتی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاهیان در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.
 

 نقش موثر دانشگاه در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی 

دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در این جلسه گفت: طرح استاندار محترم به عنوان یک مدل توسعه‌ای با توجه به شرایط فعلی جامعه بسیار ارزشمند است، اما در اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی باید جایگاه دانشگاه و مجامع علمی پررنگ‌تر دیده شود.
 
وی تصریح کرد: این طرح به عنوان فرصتی برای هم اندیشی و تاملی بر روی موضوعات کلیدی توسعه‌ای در استان است و به عنوان الگویی درون زا با تکیه بر منابع داخلی، توسعه را از سطح خرد شروع و به سطح کلان گسترش می‌دهد.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به برخی از نقاط قوت طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گفت : استفاده از الگو‌های توسعه روستایی سایر کشور‌ها و بهره گیری از سرمایه‌های معنوی در اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، هدفی معقول و استراتژیک است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی هم در بخش پایانی این جلسه گفت: با توجه به نقش ویژه جامعه علمی در توسعه همه جانبه استان، دانشگاه فردوسی مشهد در ساختار مثلث توسعه اقتصادی به عنوان مشاور عالی به رسمیت شناخته می‌شود.

 لبافی با بیان اینکه تعهدات دانشگاه فردوسی مشهد در قالب تفاهم نامه‌ای با نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی اجرایی خواهد شد، افزود: جلسه بسیار خوبی برگزار شد چرا که نقاط ضعف و قدرت مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی از نگاه اساتید دانشگاه مطرح و کلیات مدل در شرایط موجود مثبت ارزیابی شد.

وی همچنین گزارشی از چگونگی و دلایل ارایه مدل طرح مثلث اقتصادی فرهنگی و اقدامات صورت گرفته تاکنون و نقش و ماموریت‌های نهاد مردمی و ضرورت استفاده از نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان به صورت تصویری و ابعاد مختلف مدل و تفاوت آن با مدل‌های قبلی و تطبیق با برخی کشور‌ها به جلسه ارائه کرد.
 
انتهای پیام//ف.غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.