رئیس دانشگاه تهران:

تغییر قیمت ارز، تولید داخل را به حاشیه می‌برد

نیلی احمد آبادی گفت: چندین مرتبه بحث نهضت تولید داخل را در کشور ایجاد کردیم اما با گران شدن هزینه تولید، این کار انجام نشد.

/////به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا درحال برگزاری است، اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه و فضای اجتماعی و فرهنگی ویژگی های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: دستاوردهای پس از انقلاب سبب شد که جامعه به دستاوردهای خوبی دست یابد و توجه به این موضوعات سبب می‌شود ظرفیت نخبگی به درستی انجام شود.

نیلی احمد آبادی گفت: در شرایط تحریمی باید به کیفیت و نوآوری و قیمت گذاری پرداخته شود. در این شرایط بستن مرز‌های کشور خطا است؛ بحث صادرات و رقابت ما در فضای بین المللی شرط رونق تولید است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: یکی از معضلات صنعت، نبود زیست بوم مناسب است. صنایعی که از تکنولوژی قدیمی استفاده می‌کنند؛ نمی‌توانند با صنایع جدید رقابت کنند.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: چندین مرتبه بحث نهضت تولید داخل را در کشور ایجاد کردیم، اما پس از مدتی با گران شدن هزینه تولید این کار انجام نشد؛ با تغییر در قیمت ارز بحث تولید داخل و رونق تولید به حاشیه می‌رود.
 
وی با بیان اینکه تحمیل شرایط سبب نگرانی تولیدکنندگان شده است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم صنعت را پیشرفته کنیم باید قیمت تولید محصول را در نظر بگیریم. ظرفیت کافی برای کشور ایجاد شده است ما دانشگاه و مراکز تحقیقاتی متعددی داریم اما تفاوت‌ها در محتوا و بهره مندی از ظرفیت است.

تبدیل نرم افزار به سخت افزار نیازمند صنعت است

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها بزرگترین ظرفیت علمی کشور هستند، گفت: دانشگاه‌ها از لحاظ نرم افزاری به خوبی عمل کردند، اما تبدیل نرم افزار به سخت افزار نیازمند صنعت است و اگر می‌خواهیم به نرم افزار دانشگاه دست یابیم باید وارد صنعت شویم.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: روی نیروی تحصیل کرده دانشگاهی نمی‌توان قیمت گذاشت. در دانشگاه تهران حدود ۱۰ هزار دانشجوی دکتری داریم و این بزرگترین ثروت است.

وی افزود: اگر نظامی تدوین شود که بر اساس آن صنعت از ما تقاضا کند موفق خواهیم شد. وزارت علوم سیاست‌های متعددی را درنظر گرفته است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های پارک‌های علم و فناوری وجود دارد؛ در این فضا استارت آپ‌ها می‌توانند به راحتی رشد کنند و اگر به نتیجه برسند؛ بیشترین بهره مندی را برای کشور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه‌ها کاملا آمادگی همکاری را دارند و لازمه آن این است که از فضای بروکراتیک گذر کنیم تا به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار