حمایت پنهانی هم‌حزبی‌های ترامپ از استیضاح او

نماینده آمریکایی که از عضویت در حزب جمهوری‌خوان کناره‌گیری کرده است، اعلام کرد بسیاری از مقامات بلندپایه این حزب از او برای پیگیری استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا تشکر کردند.

آماش: مقامات ارشد جمهوری‌خواه از من برای حمایت از استیضاح ترامپ تشکر کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جاستین آماش، نماینده جمهوری خواه ایالت میشیگان روز گذشته گفت مقامات بلندپایه این حزب از او برای حمایت از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تشکر کردند.

آماش که به تازگی اعلام کرد از حزب جمهوری خواه کناره گیری می‌کند، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان این موضوع را اعلام کرد. نماینده ایالت میشیگان تنها نماینده حزب جمهوری خواه است که از روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا حمایت کرد. او در پاسخ به این سوال که واکنش جمهوری خواهان نسبت به تصمیم او برای ترک این حزب چه بود، گفت آن‌ها از طریق ارسال پیام یا تماس تلفنی از او برای اینکار تشکر کردند.

این نماینده ایالت میشگان گفت: زمانی که درگیر بحث استیضاح بودم، همکاران و دیگر جمهوری خواهان و مقامات بلندپایه با من در تماس بودند و از من برای کاری که در حال انجام آن بودم، تشکر می‌کردند. بسیاری از جمهوری خواهانی که آنجا بودند به طور خصوصی بابت این مسئله از من تشکر می‌کردند، اما این موضوع را علنا اعلام نمی‌کردند و به عقیده من این یک مشکل برای کشور ماست.

آماش در ادامه گفت: وقتی که افراد اجازه صحبت کردن ندارندT این مشکلی برای حزب جمهوری خواه است، این مشکلی برای حزب دموکرات است؛ بنابراین لازم است تا مردم آمریکا به پا خواسته و بگویند کافی است. ما این مشکل را با این دو حزب داشته ایم که تلاش کرده اند تا مزخرفات حزبی خود را با تکرار به خورد ما بدهند. 

این نماینده آمریکایی در روز استقلال آمریکا اعلام کرد از حزب جمهوری خواه کناره گیری می‌کند. نماینده ایـالت میشـیگان در مجـلس نمایندگان آمـریکا اعلام کرد به دلیل ناامیدی از حـزب جمهـوری خواه، این حـزب را تـرک می‌کند. وی سیاستمـداران این کشور را متهـم کرد به حـزب سیاسی خود وفـادارترند تا به مردم آمـریکا.

 آمـاش، ۳۹ ساله، یکی از منتقـدان سـرسخت تـرامپ به شمـار می‌رود، چندین بار به طور آشـکارا، نگرش و رفتار رئیس جمهـور آمـریکا را محکوم کرده است. او در روز ملـی آمـریکا و در مقالـه‌ای در روزنامه واشنگـتن پست نوشت: من از سیاست احـزاب نا امـید شـده ام و حتی از آنچه که می‌بینم هـراس دارم. نظام دوقطبی به تهدیدی موجود و جدی برای اصـول و نهاد‌های امـریکا تبـدیل شـده است.

او که تنها  نماینده جمهوری خواهی بود که پس از انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، از طرح دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ حمایت کرد و بار‌ها از دولت‌های آمریکا برای اقدام نظامی بدون مجوز کنگره انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار