اجرای طرح «آتش بُر» در سطح ۲۰۰۰ هکتار از مراتع کوه خواجه

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی برای اجرای «آتش بر» در سطح ۲۰۰۰ هکتار در محل کوه خواجه و اطراف آن انجام شده است.

اجرای طرح «آتش بُر» در سطح ۲۰۰۰ هکتار از مراتع کوه خواجهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مصطفی دلخوش ، معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی گونه‌های علفی که به علت باران‌های ابتدای سال رشد خوبی داشتند و همچنین بی توجهی و سهل انگاری بعضی از افراد هنگام حضور در عرصه‌های جنگلی امکان وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان در مناطق بحرانی زیاد شده است که با ایجاد آتش بر امکان وقوع آتش سوزی در این مناطق کاهش می‌یابد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: میزان اجرای آتش بر در شهرستان هامون، در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به دلیل خشکسالی اجرای آتش بر میسر نبود.

وی گفت: در سال جاری برنامه ریزی و تخصیص تسهیلات برای اجرای آتش بر در سطح ۲۰۰۰ هکتار در محل کوه خواجه و اطراف آن انجام شده است.

این مسؤول بیان کرد: جنگل‌ها و مراتع ثروت و سرمایه فرد فرد هر ایرانی است، تخریب و آتش زدن آن تجاوز به اموال همه مردم است، باید با مشارکت خود از وقوع هرگونه حریق در جنگل‌ها و مراتع جلوگیری کنیم و در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم.

دلخوش افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ (امداد جنگل و مرتع) به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار مربوط به آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و مسائل مربوط به منابع طبیعی است.

وی گفت: آتش سوزی یکی از مهمترین و خطرناک‌ترین عوامل تخریب و نابودی جنگل‌ها و مراتع به شمار می‌رود که متاسفانه همه ساله سطوح وسیعی از این منابع ارزشمند را تهدید کرده و خسارات فراوانی به بار می‌آورد که جبران آن میلیارد‌ها ریال ثروت ملی را هدر می‌دهد.

انتهای پیام/ع

جنگل‌ها و مراتع ثروت و سرمایه فرد فرد هر ایرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار