بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش برنامه غربالگری فشار خون قرار گرفتند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون، یک میلیون و سه هزار و ۹۴ نفرتحت پوشش غربالگری قرار گرفتند.

بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش برنامه غربالگری فشار خون قرار گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد جعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۲ هزار و ۶۸۷ بیمار فشار خون بالا جدید در بسیج ملی غربالگری فشار خون در مناطق زیر پوشش دانشگاه شناسایی شدند.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد هشت هزار و ۳۳۸ نفر بیمار سکته قلبی بودند تصریح کرد: همچنین ۴ هزار و ۲۳۴ نفر نیز در لیست بیماران سکته مغزی بودند که غربالگری فشار خون برای آنها انجام شده است.
 
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۷۱ هزار و ۶۰۹ بیمار دیابتی نیز در غربالگری فشار خون شرکت کردند گفت: بیماری فشار خون بالا را بیماری خاموش می گویند چرا که اثرات زیانباری بر سلامت قلب، کلیه، مغز، سکته های قلبی و عروقی وارد می کند.
 
دکتر صادقی افزود: در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض، از مرگ و میر زود رس نیز جلوگیری می شود.
 
وی تصریح کرد: هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا است  که در این راستا  مردم باید به فشارخون بالا به عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند.
 
بسیج ملی غربالگری فشار خون از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای زیر پوشش قرار دادن افراد بالای سی سال، بیماران کلیوی و مادران باردار به اجرا درآمده است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

 طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار