سیر نزولی قاچاق سازمان‌یافته در خراسان رضوی

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۱۵ درصد باندهای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رسول فرزاد فرد دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تعداد باند‌های دستگیر‌شده ۱۱ مورد هستند و کل متهمان دستگیر‌شده ۲۲۰۷ نفر است که در مقایسه با پارسال ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد:  قاچاق سازمان‌یافته در استان طی مدت یادشده کاهش و کشف قاچاق انفرادی افزایش یافته است و کشف کالا‌های مظنون به قاچاق از سوی دستگاه‌های کاشف در ۳ ماه نخست امسال   ۵۹۱ میلیارد ریال می باشد که این میزان در مقایسه با پارسال ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: میزان جریمه تعیین‌شده در ۳ ماه نخست امسال  ۵۵ میلیارد ریال است که از این مقدار ۱۶ میلیارد ریال معادل ۵/۲۹ درصد وصول شده است، پارسال در مدت مشابه، میزان جریمه ۴۱ میلیارد ریال و وصولی‌ها ۲۵ میلیارد ریال معادل ۶۱ درصد بود.

فرزادفرد افزود: ارزش ریالی کالا‌های ممنوعه کشف‌شده  ۳۶ میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از فروردین تا انتهای خرداد امسال، ۴۹ هزار و ۳۶۱ بطر و قوطی مشروبات الکلی به ارزش ۳۱ میلیارد ریال کشف شده است که از نظر تعداد، ۶ درصد افزایش و از نظر ارزش، ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به کشفیات ۱۶ قلم کالایی هدف گفت: ارزش ریالی کالا‌های هدف کشف‌شده ۲۴۱ میلیارد ریال است؛ در صدر کشفیات، مواد غذایی با ۵۸ میلیارد ریال و لوازم آرایشی با ۴۲‌میلیارد ریال و منسوجات (پوشاک و پارچه) با ۲۹ میلیارد ریال قرار دارد.

فرزادفر افزود: کشفیات قاچاق فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید و نفت کوره بالغ بر ۲۹۸ هزار لیتر است که در مقایسه با پارسال ۱۷ درصد رشد کرده است.
 
انتهای پیام//م.پ

 

افزایش کشف قاچاق انفرادی در خراسان رضوی

برچسب ها: قاچاق ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.