مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۴۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در دهه کرامت برای نخستین‌بار در قالب طرح «شوق زیارت» رهسپار حرم مطهر امام رضا (ع) خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه از ۱۳ تا ۲۳ تیر ماه به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است، گفت: برنامه‌های متنوعی را در دهه کرامت برای خانوار تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم که تلاش داریم تمامی مددجویان در این برنامه‌ها حضوری پرشور داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در دهه کرامت ۲۴۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در قالب اردوی «شوق زیارت» برای نخستین‌بار راهی مشهد مقدس خواهند شد، بیان کرد: ۱۶۰ دانشجو و ۸۰ دانش‌آموز تحت حمایت رهسپار حرم مطهر امام رضا (ع) خواهند شد تا ضمن زیارت، از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اردوی «شوق زیارت» به منظور اعزام مددجویانی که تا کنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را نداشته‌اند، برگزار می‌شود، گفت: از خیران اردبیلی خواستاریم تا با مشارکت هرچه بیشتر در طرح «شوق زیارت» مددجویان تحت حمایت را برای زیارت حرم مطهر امام هشتم (ع) بیش از پیش یاری کنند.

دشتی با اشاره به اینکه اردو‌های زیارتی و فرهنگی با هدف تقویت و ارتقای سطح معنوی، تحکیم بنیان خانواده، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد نشاط و تقویت روحیه خودباوری مددجویان برگزار می‌شود، گفت: در کنار ارائه خدمات حمایتی، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متعددی برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود تا بتوانند در مسیر توانمندسازی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) جشن تکلیف۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت برگزار شد، افزود: جشن تکلیف با هدف آشنایی مددجویان با مسائل فرهنگی و فرائض دینی و مذهبی برگزار شد تا آن‌ها بیش از پیش با مفاهیم قرآنی آشنا شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به برگزاری محفل انس با قرآن برای خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در دهه کرامت به صورت ویژه‌تری محفل انس با قرآن برگزار خواهد شد که در پایان این دهه افراد برگزیده در حفظ، قرائت و تفسیر معرفی خواهند شد.

دشتی تجلیل از ۱۰۰ مددجوی موفق و کارآفرین فرهنگی و تربیتی را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد در دهه کرامت برشمرد و اعلام کرد: مددجویان نخبه و موفق تحت حمایت در زمینه‌های قرآنی، تحصیل، اختراع و کارآفرینی که حائز رتبه‌های برتر شده‌اند در مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مسابقه نقاشی برای کودکان هفت تا ۱۲ ساله نیز در دهه کرامت با موضوع «حدیث سلسه الذهب» برگزار خواهد شد، افزود: تبیین سیره و زندگی حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) در بین نوجوانان و جوانان تحت حمایت از جمله برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ارتقای نشاط معنوی مددجویان تحت حمایت یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل در دهه کرامت است، بیان کرد: تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین مددجویان تحت حمایت از دیگر مباحث مهمی است که در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد در دهه کرامت قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

اعزام مددجویان اردبیلی به حرم مطهر امام رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.