توقف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس از بیم اقدام متقابل ایران

چند منبع آگاه مدعی شدند یک نفتکش بریتیش پترولیوم از بیم اینکه مبادا ایران آن را در اقدامی متقابل توقیف کند، حرکت خود را در خلیج فارس متوقف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از چند منبع آگاه مدعی شد یک نفتکش عظیم‌الجثه متعلق به شرکت نفت بریتانیا (بریتیش پترولیوم) از بیم اینکه مبادا ایران آن را به تلافی توقیف شدن نفتکش حامل نفت خود در نزدیکی جبل‌الطارق توقیف کند، حرکت خود را در خلیج فارس متوقف کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ، نفتکش "بریتیش هریتیج" که ظرفیت حمل یک میلیون بشکه نفت را دارد، به سمت پایانه نفتی بصره در جنوب عراق در حرکت بود اما در روز ششم ژوئیه (۱۵ تیر) از بیم توقیف شدن ناگهان مسیر خود را ۱۸۰ درجه تغییر داد و اکنون در نزدیکی آب‌های ساحلی عربستان لنگر انداخته است.

بر اساس اطلاعات موجود، این نفتکش قرار بوده از پایانه نفتی بصره اقدام به بارگیری نفت خام کرده و محموله موردنظر را از طریق تنگه هرمز به شمال غرب اروپا منتقل کند.

گفتنی است نیروی دریایی انگلیس هفته گذشته در اقدامی غیرقانونی نفتکش روسی گریس-۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود با ادعای نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی جبل‌الطارق توقیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم رمضانی
۲۳:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه اونایی را که برای ملکه انگلیس در سفارت جشن گرفتند، سفیر انگلیس رو بندازید بیرون. باید هرجور شده نفتکش انگلیسی رو توقیف کنیم به جای یکی هم چندتا رو توقیف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۰:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
کاری با این انگلیس کثیف باید کرد که تو خونشون اسم ایران بیاد بلرزن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
وقت آن رسیده که سپاه ایران یه ضربه شصتی به این روباه پیر نشان بده که دیگر هیچ کشوری جرات نکند کشتیهای ایران را در آبهای جهان توقیف کند حتی اگر کشتیهاشونو با ناو اسکورت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
مرگ بر انگلیس مکار این روباه و موزی و خبیث .. اون کسانی که چند وقت پیش تو کشور ما برای ملکه ی انگلیس جشن گرفتن حالا بدانند که چقد خیانت کردند به ایران عزیز ما .. خدا نگذره از دشمنان و بدخواهان کشورم ایران
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
از پس قرون و اعصار دلیران تنگستانی دیگر این بار از جنس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پهنه خلیج همیشه فارس ایران شیرمردانی از تبار دلیران تنگستان و میرزا کوچک خان جنگلی لازم است تا کشتی غول پیکر انگلیسی به گل بنشیند و بقولی آنقدر در همان جا بماند تا زیر پایش علف سبز شود و ته کشتی غول پیکرشان بپوسد...........یکبار دیگر به انگلیس این روباه مکار و پیر استعمار تفهیم شود که وقتی دم خودتان را به دم ترامپ کودن و بی بی ها گره می زنید چه بلا هائی ممکن است بر سرتان نازل شود ریاست محترم جمهوری اسلامی گفت:"با دم شیر بازی نکنید." محمدجوادظریف سرمیز مذاکرات گفت:" هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید." ولی با نهایت تاسف متاسفانه" نمی رود میخ آهنین در سنگ......"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
مسولین باید به همون اندازه این محموله را متوقف کنند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد : توقف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس از بیم اقدام متقابل ایران .
خوبه انقدر در آب‌های ساحلی عربستان سقوطی لنگر بی اندازه تا بپوسه تا نفتکش ایرانی آزاد نشه حق نداره از تنگه هرمز خارج بشه . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۸
این انگلیس خبث بداند جزء از منفورترین کشور در ذهن ایرانیان است و ایرانیان هیچ وقت حتی شتر از سوراخ سوزن هم عبور کند خباثتها و جنایت هایش را فراموش نمی کند و الان دیگر وقت انتقام هست حتی توبه کننند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ تير ۱۳۹۸
چرا انگليس نفت كش ما رو گرفت ما كه با انگليسيا كاري نداشتيم
چه امتيازي ميتونيم بخاطر اين كارشون ازشون بگيريم ؟
آخرین اخبار