استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم ایران با اتکا به فرهنگ ایثار و شهادت در دل دشمنان هراس افکنده اند، گفت: در طول ۸ سال جنگ تحمیلی همین مردم با همین فرهنگ ایثار و شهادت به لحاظ مالی و منابع انسانی جنگ را اداره و دشمن را زمین گیر کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در سیل و زلزله مردم با همین روحیه از شهر‌های دور و نزدیک به کمک هموطنان خود شتافتند و این حماسه بزرگ همدلی و نوعدوستی را رقم زدند.

وی گفت : صرفه هزینه‌های کلان لازمه ترویج و توسعه فرهنگ شهادت پول نیست. ۱۴۰۰ سال این فرهنگ با عشق و ایثار سینه به سینه اینجا رسیده است و در برهه‌های مختلف تاریخ با زر و زور و تزویر نتوانستند سد راه آن شوند.

وی اظهار داشت: امروز هم که رهبر فرزانه انقلاب گزینه مقاومت را در برابر آمریکا برگزیده‌اند از پشتوانه عظیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برخوردار است و این موضوع در دل دشمنان هراس عجیبی ایجاد کرده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: جوانان و دانشگاه‌ها، جامعه هدف ما برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. میزان اثرگذاری دستگاه‌های مختلف در این جامعه هدف باید ارزیابی شود.

وی گفت: نصب نماد‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ و شهادت در میان نسل جوان دارد و حضور این نماد‌ها در سطح کرمانشاه باید پررنگ‌تر شوند.

بازوند اضافه کرد: در مسکو در همه اماکن عمومی پر رفت و آمد مانند پارک‌ها و ایستگاه‌های عمومی نماد‌های این کشور نصب شده‌اند. این‌ها برای نسل جدید کنجکاوی ایجاد می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند به دنبال فهم آن‌ها بروند.

انتهای پیام/د

در سیل و زلزله مردم با همین روحیه از شهر‌های دور و نزدیک به کمک هموطنان خود شتافتند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.