۱۵۰۰خانوار باشتی زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گرفتند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یکهزار و ۵۰۰ خانوار در شهرستان باشت زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج عیسی کریمی  مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آئین روز دهیار و اهدای ۱۲ حکم مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر شهرستان باشت گفت: سه هزار و ۸۵۰ خانوار روستایی و عشایر این شهرستان شرایط قرار گرفن زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر را دارند.

وی تعداد مستمری بگیران صندوق بیمه روستایی عشایر در باشت با احتساب این ۱۲ حکم را ۴۲ خانوار ذکر کرد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.
کریمی افزود: در شهرستان باشت افرادی با پرداخت حداقل سه یا چهار ساله، حقوق‌های بالای بیش از پنج میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند.
وی گفت: در سال جاری نیز ۲۱۳ خانوار سهمیه شهرستان باشت برای قرار گرفتن زیر پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

کریمی افزود: در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی گفت: هر خانوار عشایری براساس سطح بیمه انتخابی هر سال باید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۶میلیون و۶۰۰ هزار ریال باید پرداخت کند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ روستا با ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ط

۱۵۰۰خانوار باشتی زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر

برچسب ها: کشاورزان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.