ورود جمعی از سفرای کشورهای خارجی به مرز دوغارون

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت:یک هیأت دیپلماتیک متشکل از سفرا و دیپلمات‌های خارجی و مسئولان سازمان‌های بین المللی وارد مرز دوغارون شدند.

سفر جمعی از سفرای کشورهای خارجی و مسوولین سازمانهای بین المللی  از مرز دوغارونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی قاسمی مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اعضای این هیأت دیپلماتیک که شامل جمعی از سفرا، معاونان سفیران و اعضای کادر دیپلماتیک سفارتخانه‌های کشور‌های مختلف و مسئولان سازمان‌های بین المللی مرتبط با امور پناهندگان می‌باشند مدت ۳ روز در مشهد، تایباد و تربت جام حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: آشنایی با روند اجرای پروژه‌های مشترک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و روند بازگشت مهاجران را از اهداف سفر این هیأت دیپلماتیک به خراسان رضوی و  تایباد عنوان کرد.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اعضای کادر دیپلماتیک سفارتخانه‌های بلژیک، اتریش، سوئیس، سوئد، چک، کره، لهستان، ترکیه، انگلستان و استرالیا در این سفر حضور دارند و اعضای این هیأت از دفتر اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی در این شهرستان و روند خروج اتباع افغانستانی از مرز دوغارون بازدید خواهند کرد.

 قاسمی افزود: یکی دیگر از برنامه های سفر این هیأت بررسی بودجه و اعتبارات حوزه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران می باشد.

هم اکنون ۳۲۰ هزار تبعه افغانستان به صورت قانونی در خراسان رضوی سکونت دارند که ۶۰ هزار نفر از این جمعیت به عنوان دانش آموز در مدارس این استان در حال تحصیل هستند.

طرح پوشش بیمه درمانی اتباع خارجی نیز در قالب قرارداد چهارجانبه اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی در حال اجراست.

مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی در قالب ۱۶ مؤسسه دارای مجوز مشغول فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

انتهای پیام//م.پ
 

جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی وارد مرز دوغارون شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.