هزینه‌های هنگفت مراسم روز استقلال آمریکا برای ترامپ دردسرساز شد

سه تن از سناتور‌های دموکرات آمریکا در نامه‌ای به دیوان محاسبات این کشور خواستار بررسی تخصیص هزینه‌های هنگفت از سوی دولت به مراسم روز استقلال این کشور شدند.

هزینه‌های هنگفت مراسم روز استقلال آمریکا برای ترامپ دردسرساز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سه تن از سناتور‌های دموکرات آمریکا از دیوان محاسبات این کشور خواستند تا درباره میزان هزینه‌های تخصیص یافته به مراسم روز استقلال در چهارم ژوئیه از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بررسی صورت دهد.

کمتر از یک هفته پس از برگزاری مراسم سالروز استقلال آمریکا، سناتور‌های دموکرات از دولت خواستند تا درباره میزان هزینه‌هایی که برگزاری این مراسم بر مالیات دهندگان این کشور تحمیل کرد، بررسی انجام دهند. تام اودال، نماینده نیومکزیکو، پاتریک لیهی از ایالت ورمونت و کریس ون هولن از ایالت مریلند سناتور‌های دموکراتی هستند که خواستار نظارت فدرال درباره هزینه‌های برگزاری مراسم نظامی در سالروز استقلال آمریکا هستند. هر سه سناتور دموکرات عضو کمیته تخصیص بودجه مجلس سنا هستند.

سناتور‌های دموکرات روز دوشنبه رسما از دیوان محاسبات آمریکا خواستند تا درباره هزینه صرف شده در مراسم سخنرانی ترامپ در بنای یادبود لینکلن و برگزاری پرواز‌های نظامی و استقرار تانک‌ها در پارک نشنال مال در واشنگتن تحقیق کند. همچنین این سناتور‌های آمریکایی با طرح این درخواست می‌خواهند بدانند که آیا دولت ترامپ با برگزاری مراسم روز استقلال، قوانین مربوط به ممنوعیت استفاده از پول مالیات دهندگان برای اهداف سیاسی را نقض کرده یا خیر.

در نامه این سناتور‌ها به دیوان محاسبات آمریکا آمده است: کنگره به طور خاص بودجه‌ای را به منظور پوشش هزینه‌های مراسم گسترده ۴ ژوئیه رئیس جمهور تخصیص نداده است و ما به شدت نگران تاثیرات و انتقال منابع محدود فدرال به برگزاری و سازماندهی مراسم‌هایی که بودجه‌ای برای آن‌ها تعریف نشده، هستیم.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر گزارش داد نزدیک به ۲.۵ میلیون دلار از هزینه‌های مربوط به خدمات پارک ملی صرف برگزاری مراسم روز استقلال آمریکا شد. بنا به برآورد‌های وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفته می‌شود تنها پرواز هوایپما‌ها در این روز بیش از ۵۰۰ هزار دلار هزینه دربرداشته است.

همزمان با سالروز استقلال آمریکا در جریان درگیری بین طرفداران و مخالفان ترامپ، پرچم این کشور آتش زده شد. گروهی از مخالفان ترامپ با ایجاد حلقه، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار‌هایی ضد وی سر دادند. پلیس آمریکا سه نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. مراسم رژه نیروی هوایی آمریکا نیز به درخواست رئیس‌جمهور این کشور علی‌رغم انتقاد‌های گسترده برگزار شد. منتقدان ترامپ از جمله در کنگره آمریکا او را به استفاده از نیرو‌های مسلح در راستای اهداف شخصی متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار