همایش خانواده رضوی در جشنواره ملي آه و آهو در کاشان برگزارشد

همایش خانواده ایرانی با معیار‌های رضوی در یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام دهنوی، کارشناس و مشاور برجسته امور خانواده، در این همایش گفت: آرامش و آسایش دو گزینه اساسی و مهم در خانواده و زندگی است.

وی با تاکید بر اینکه آرامش در زندگی ما لازم است و مردم سراسر جهان تشنه آرامش هستند افزود:اگر بخواهید خوشبختی و سعادتمندی را به همسران خود بدهید و احساس رضایت کنید به آسایش همان تامین نیاز‌های مادی و جسمانی (فیزیولوژیک) و آرامش نیاز دارید.
به گفته وی، آرامش مهم‌تر از آسایش است، چون هدف خداوند از خلقت انسان نیز با توجه به این قرآن «از شما زوج‌هایی آفرید که در کنار آن آرامش بگیرید».

کارشناس و مشاور برجسته امور خانواده گفت: آسایش لازمه خوشبختی است، ولی کامل نیست.

حجت الاسلام دهنوی، هدف از تشکیل خانواده را آرامش دانست و گفت: عشق و مودت مهم‌ترین راه رسیدن به آرامش است.
به گفته وی، بیشتر قریب به اتفاق مردان و زنان به آسایش توجه دارند، ولی به آرامش توجه ندارند.

وی، با تاکید بکارگیری مهارت زندگی بین زن و شوهر کفت: تمام مهارت‌های زندگی ۱۴ قرن قبل در دین اسلام و توسط پیامبر) ص) گفته شده است بطوریکه در عضر حاضر دکتر آمریکایی همان روایت‌ها را به عنوان مهارت‌های زندگی یاد می‌دهد.

حجت الاسلام دهنوی، در پایان مهارت ارتباطی را یک هنر تاکیدکرد و گفت: زنان و مردان ما در مهارت ارتباط کلامی ضعیف هستند و بیش از چند دقیقه نمی‌توانند با آرامش صحبت کنند.

شایان ذکر است: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان‌ترین پدر» و به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان به مدت ۱۱ شب و همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت (۱۳ تیرماه) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز شد و تا ۲۳ تیرماه شام ولادت امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید ادامه دارد.

یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از یکصد آیتم از برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی در قالب ۸ همایش تخصصی شامل جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیار‌های رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی، همایش باب الجواد (ع) و همایش طب رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

 برگزاری همایش خانواده ایرانی با معیارهای رضوی در  جشنواره ملي آه و آهو

برچسب ها: خانواده ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار