علیرغم تند شدن انتقادهای بین‌المللی از مواضع ضدمهاجرتی دولت آمریکا، وزارت امنیت ملی این کشور از پنتاگون خواست هزار سرباز دیگر به مرز مکزیک اعزام کند.

درخواست وزارت امنیت ملی آمریکا برای اعزام هزار سرباز دیگر به مرز مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امنیت ملی آمریکا از وزارت دفاع این کشور درخواست کرده است هزار سرباز جدید از نیرو‌های گارد ملی تگزاس را برای حمایت از اداره مرزبانی و گمرک آمریکا به مرز این کشور با مکزیک اعزام کند.

شبکه خبری سی ان ان با اعلام این خبر گزارش داد، «گِرِگ اَبوت»، فرماندار تگزاس با این درخواست موافقت کرده، با این حال، وزارت دفاع آمریکا هنوز این درخواست را که هفته قبل مطرح شد، تایید نکرده است.

در حالی موضوع اعزام نیرو‌های جدید به مرز مکزیک مطرح شده است که اداره مرزبانی و گمرک آمریکا پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص شرایط نامساعد بازداشتگاه‌های مرزی به شدت هدف انتقادات تند قرار گرفته است.

این گزارش‌ها در تاریخ اول ژوئیه و پس از بازدید تعدادی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا از دو ورودی مرزی تگزاس منتشر شد.

ناظران وابسته به وزارت امنیت داخلی نیز اخیرا گزارش‌هایی از شرایط اسف بار مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاه‌های مرزی ال پاسو در تگزاس و دره ریو گراند منتشر کرده اند. بر اساس این گزارش، بازداشتگاه‌ها بیش از اندازه شلوغ هستند و نه تنها امکانات لازم وجود ندارد بلکه بیش از حد کثیف هستند. با این حال، دولت ترامپ این گزارش‌ها و تصاویر از شرایط اسف بار مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی را رد کرده است.

گفته می‌شود از سپتامبر سال گذشته میلادی شمار افراد پناهجویی که تاکنون در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان باخته‌اند به ۱۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار