دستگیری ۲۱۸ شکار چی متخلف در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سه ماه گذشته، ۲۱۸ شکار چی متخلف توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر و اعمال قانون شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سه ماه گذشته، ۲۱۸ شکار چی متخلف از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان درعرصه‌های طبیعی دستگیر و اعمال قانون شده اند و مبلغ ۶.۵ میلیارد ریال از سوی دستگیر شدگان به حفاظت محیط زیست استان خسارت وارد شده است. 
 
 
وی ادامه داد: ۱۸۰ پرونده تخلف شکار و صید در حوزه‌های قضایی استان در سه ماهه اخیر تشکیل شد که به طورمیانگین هر روز دو پرونده تخلف در مراجع قضایی استان باز و پیگیری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از دستگیر شدگان که در قالب ۱۸۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، ۳۰ قبضه اسلحه شکاری که ۹ قبضه آن اسلحه قاچاق و فاقد مجوز بوده است و بیش از ۳۹۰ عدد انواع فشنگ کشف و توقیف شده است.

همتی افزود: متخاطیان ۳۶ رأس پستاندار وحشی را در سه ماهه اخیر از چرخه حیات حذف کرده اند که مشتمل بر لاشه و اجزاء ۳۰ رأس قوچ و میش وحشی، ۳ رأس کل و بز و ۳ قلاده گراز بوده اند.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان همچنین ۶۲ عدد ماهی، لاشه ۶۶ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، کبوتر و تیهو را از متخلفین کشف و ضبط کرده اند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۲۶ رأس بره قوچ ومیش و آهو که از سوی متخلفان زنده گیری شده و نیز بیش از ۵۰۰ قطعه پرنده وحشی زنده که قریب نیمی از آن ها جوجه مینای وحشی بوده و به طور قاچاق به فروش می‌رسید از متخلفان توقیف شده است.

همتی با اشاره به پایش مستمر عرصه‌های طبیعی استان از سوی ماموران یگان، افزود: پیشگیری از جرایم شکار و صید ۷ شکارچی غیر مجاز پیش از اقدام به شکار در منطقه دستگیر و به جرم" شروع به شکار" به مراجع قضایی معرفی شده اند و علاوه بر آن ۱۱ مورد پرونده تخلف درخصوص متجاوزین به طبیعت به جرم" بوته کنی" و "برداشت شن" و "تخریب خاک" درمراجع قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی علاوه بر دستگیری متخلفین شکار و صید بر حسب وظیفه قانونی خود، در ابعاد مختلفی فعالیت داشته اند و از ۷۴ مورد انواع آلودگی‌های زیست محیطی پیشگیری و از آلودگی ۱۲۰ واحد آلاینده و پیگیری اخطاریه‌های صادر کردند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پیگیری قانونی برای معرفی مالکان دام‌های سبک منجر به خروج قریب ۳ هزار و ۹۰۰ رأس دام که به صورت غیر مجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست چرای غیر مجاز داشتند شده و نیزآموزش بیش از هزار و ۸۰۰ دانش آموز درقالب طرح "یک ساعت با محیط بان" در مدارس حاشیه روستا‌های مناطق درفهرست اقدامات یگان پر تلاش حفاظت محیط زیست استان در سه ماهه اخیر بوده است.
 
انتهای پیام//ف.س

زنده گیری ۲۶ رأس بره قوچ ومیش و آهو در خراسان رضوی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار