بهسازی بیش از ۲ میلیون خانه روستایی کشور در مقابل زلزله

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از بهسازی بیش از ۲ میلیون خانه روستایی در مقابل زلزله خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در مراسم اهدای اسناد روستایی در مسجد جامع روستای دریاسر لنگرود گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانه روستایی در کشور در طول برنامه چهارم در مقابل زلزله بهسازی و مقاوم سازی شده است.

وی به خسارات سیل بهار امسال اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار خانه روستایی در حریم رودخانه قرار گرفته است که در خطر آبگرفتگی قرار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور همچنین اظهار داشت: از ۳ سال گذشته تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر روستایی کشور آسفالت شده است.

محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان هم از صدور ۱۳ هزار و ۴۳۴ جلد سند روستایی در لنگرود خبر داد و گفت: شاخص برخورداری از سند روستایی در لنگرود ۴۴ درصد است این در حالی است که این شاخص در گیلان ۳۶ درصد اعلام شده است.

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امسال ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۲۰ طرح هادی در لنگرود اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به وجود خطر سیلاب در گیلان مسئولان دستگاه‌های مرتبط به ویژه بنیاد مسکن به خانوار‌های که مایلند خانه‌های خود را جا به جا کنند، تسهیلات اعطا کنند تا در حوادث غیر مترقبه شاهد خسارت کمتری باشیم.

فرامرز مصطفوی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود گفت: در ۵۲ روستا، معادل ۴۱ درصد از ۱۶۴ روستای لنگرود طرح هادی اجرا شده است.

در مراسم اهدای اسناد روستایی در مسجد جامع روستای دریاسر شهرستان لنگرود یک هزار و ۱۷۶ جلد سند روستایی به روستائیان واگذار شد.

صدور ۱۲۰ هزار سند روستایی

محمدرضا شاملو، معاون روستایی بنیاد مسکن کشور در مراسم اهدای ۸۵ سند روستایی به اهالی روستای سرشکه لاهیجان نیز با اشاره به برنامه صدور ۱۲۰ هزار سند روستایی گفت: امسال ۱۲۰ هزار سند برای املاک روستایی و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۹۰ خانه در روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر سند دار شده است، افزود: ۱۵ هزار و ۴۱۰ جلد سند روستایی نیز تاکنون به روستاییان لاهیجان اهداء شده است.

محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان هم در این مراسم گفت: ۱۳۸ هزار و ۲۱۲ سند برای املاک روستایی این استان تاکنون صادر شده است.

وی تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بنیاد مسکن و استانداری گیلان، قرار است امسال ۲۵ هزار سند برای املاک روستایی و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر گیلان صادر شود.

انتهای پیام/ع

بیش از ۲ میلیون خانه روستایی کشور در مقابل زلزله مقاوم سازی شدند

برچسب ها: بنیاد مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.