سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ استان لرستان گفت: سیل میلیون‌ها تن خاک حاصلخیز استان را با خود برد و به پشت سد‌های (مخازن سدها) استان خوزستان ریخت.

ارزش خسارت سیل در بخش خاک قابل اندازه‌گیری نیست به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله بیرانوند سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ (استان لرستان) در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شرکت تولید آرد سفید عشایر لرستان در خصوص خسارت سیل پل دختر به مزارع گندم استان لرستان، گفت: بخش عمده خسارت سیل در این بخش مربوط به خود اراضی است به طوری که سیل میلیون‌ها تن خاک حاصلخیز استان را با خود برد و به پشت سد‌های (مخازن سدها) استان خوزستان ریخت.

وی ادامه داد: این خاک طی میلیون‌ها سال ایجاد شده بود که سیل یک روزه آن را از بین برد؛ در صورتی که ارزش خسارت سیل در بخش خاک قابل اندازه‌گیری نیست.

بیرانوند در خصوص وضعیت قاچاق گندم تصریح کرد: میزان قاچاق گندم در استان قابل توجه نیست، اما با توجه به اینکه قیمت جو افزایش یافته و از طرفی تعداد جمعیت دامی استان زیاد است (حدود ۶ میلیون راس دام) ، بخشی از گندم جایگزین جو شده و در دامداری‌ها مصرف می‌شود.


بیشتر بخوانید: پرداخت ۶۲ درصدی مطالبات کشاورزان در استان کرمانشاه 


وی گفت: با توجه به دستورالعمل مقابله با قاچاق گندم که در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است حجم قاچاق احتمالی گندم قابل ملاحظه نیست.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ (استان لرستان) در پایان گفت: در صورتی که در اردیبهشت‌ماه نیز یک بارش دیگر داشتیم قطعا میزان خرید تضمینی ما بیشتر از ۵۰۰ هزار تن بود، اما بارندگی‌های بهاره به اندازه کافی در استان شاهد نبودیم.

انتهای پیام/

میلیون‌ها تن خاک حاصلخیز را سیل برد

برچسب ها: سیل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار