ای‌بی‌سی‌نیوز: مراسم سالروز استقلال آمریکا بیش از ۵ میلیون دلار هزینه برداشت

شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز فاش کرد برگزاری مراسم سالروز استقلال آمریکا بیش از ۵ میلیون دلار برای دولت فدرال هزینه در بر داشته است.

صرف بیش از ۵ میلیون دلار برای مراسم سالروز استقلال آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بنا به گزارش‌ ای‌بی‌سی‌نیوز برگزاری مراسم سالروز استقلال آمریکا برای واشنگتن دی سی و دولت فدرال بیش از ۵ میلیون هزینه در برداشت.‌

ای بی سی نیوز با استناد به نامه‌ای از وزارت کشور گزارش داد این مبلغ شامل ۲.۴۵ میلیون دلاری می‌شود که وزارت کشور و سرویس خدمات پارک ملی صرف هزینه‌های از جمله مانور، خدمات پزشکی، هزینه‌های کارکنان و دیگر تدارکات کردند.

همچنین در ادامه گزارش‌ ای بی سی نیوز آمده است بخش شهری واشنگتن و وزارت دفاع آمریکا در گزارش‌های خود هزینه‌های امنیتی این مراسم را به ترتیب ۱.۷ و ۱.۲ میلیون دلار از مجموع ۵.۳۵ میلیون دلار هزینه کلی آن اعلام کردند.

دن اسمیت، معاون رئیس سرویس خدمات پارک ملی به‌ای بی سی نیوز گفت تبلیغات مراسم سالروز استقلال آمریکا هزینه زیادی را برای این بخش به دنبال داشت.

این در حالیست که روز گذشته وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد مراسم روز استقلال این کشور در تاریخ چهارم ژوئیه امسال که با حضور جت‌های جنگنده، تانک‌ها و خودرو‌های جنگی مختلف همراه بود، ۱.۲ میلیون دلار هزینه برای این وزارتخانه به دنبال داشته است.پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع از برگزاری رویداد «سلام نظامی به آمریکا» در روز استقلال با استفاده از نمایش‌های هوایی و مراسم تشریفاتی دیگر حمایت می‌کند. کل هزینه‌ای که وزارت دفاع آمریکا در این مراسم صرف کرده ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

دموکرات‌های زیادی از صرف هزینه‌های هنگفت برای مراسم روز استقلال آمریکا انتقاد کرده‌اند. همچنین سه نفر از سناتور‌های دموکرات روز دوشنبه این هفته از دیوان محاسبات کشور درخواست کردند درباره میزان هزینه‌های تخصیص یافته به مراسم روز استقلال در چهارم ژوئیه، بررسی‌هایی را انجام دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها از صرف هزینه‌های گزاف برای اینگونه رویداد‌ها و بخصوص رویداد چهارم ژوئیه حمایت کرده است. وی پیشتر در حساب توئیتر خود اعلام کرد برگزاری اینگونه رویداد‌ها باعث استخدام تعداد زیادی نیروی جدید در ارتش آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار