عروسک های تولیدات هنرمندان شناسنامه دار می شود

رئیس سازمان صدا و سیما از ساخت موزه‌ی عروسکی برای نگه داری از تولیدات هنرمندان کشور خبر داد.

عروسک های تولیدات هنرمندان شناسنامه دار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، علی عسگری امروز در نشست هم اندیشی هنرمندان برگزیده جشنواره پویانمایی کشور که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری دومین جشنواره پویانمایی وبرنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در استان کرمانشاه باعث ایجاد شور و نشاط در کودکان و نوجوانان شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای دومین بار است که برگزار می‌شود، گفت: این صنعت هم اکنون در حال رشد است و سطح محصولات به اندازه‌ای ارتقاء یافته که بازار جهانی پیدا کرده است.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه مالکیت محصولاتی که در حوزه پویانمایی تولید می‌شود در اختیار صدا و سیما قرار می‌گیرد، گفت: هر چه قدر بازار فروش این محصولات در خارج از کشور رونق پیدا کند، پنجاه درصد درآمد آن به تولیدگنندگان اختصاص پیدا می‌کند.
علی عسگری در ادامه اظهار داشت: موضوع برنامه‌های عروسکی در صدا و سیما طی سالیان گذشته رها شده بود که در همین زمینه قرار است موزه‌ای برای عروسک‌هایی که تولید کشور هستند ساخته و برای این محصولات شناسنامه صادر شود.
دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران از ۱۸ تیر به میزبانی کرمانشاه آغاز شده و مراسم اختتامیه این جشنواره عصر امروز با حضور رئیس سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

انتهای  پیام/ز


برگزاری جشنواره پویا نمایی به میزبانی استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار